
Hybridné Audi RS Q e-tron používa technológiu z Formula-E. Budúci rok štartuje na rally Dakar.
26. júla 2021Hybridné technológie ovládli väčšinu sériových vozidiel. Môžeš si všimnúť, že každé nové vozidlo má v ponuke aj hybridný pohon. Elektrifikácia bohužiaľ prichádza aj do sveta motošportu. Napríklad Audi predstavilo hybridný špeciál RS Q E-Tron.
Tento rally špeciál nemá klasický hybridný pohon, ale takzvaný sekvenčný hybrid. V praxi to znamená, že spaľovací motor len dobíja batérie a elektromotory poháňajú kolesá. Audi RS Q E-Tron má dokopy dva elektromotory z Formula-E so spoločným výkonom 680 koní. Kazy elektromotor sa nachádza na jednej náprave. Lítium-iónová batéria má váhu 370 kg a o jej nabíjanie sa stará motor 2,0 TFSI. Nie je to však sériový motor, ale pochádza z Audi RS5 DTM. Optimálne otáčky pre tento motor je 4 500 až 6 000 otáčok za minútu. Nádrž s objemom 295 litrov zabezpečí slušný dojazd na rýchlostných skúškach.
Stefan Dreyer, projektový manažér pre vývoj motoršportu v spoločnosti Audi Sport, sľúbil, že skúsenosti z vývoja modelu RS Q e-tron sa využijú pri vývoji budúcich sériových modelov Audi.