
HWA Evo je restomod Mercedes 190E. Aké má technické parametre?
15. novembra 2024Nemecká strojárska spoločnosť HWA, pomenovaná podľa iniciálok svojho zakladateľa Hansa Wernera Aufrechta, ešte v lete ukázala projekt HWA Evo restomod. Tri štvrtiny plánovanej produkcie 100 kusov boli vypredané ešte pred ich debutom. A aby predala zostávajúce kópie, spoločnosť sa rozhodla ukázať dizajn a proces vytvárania svojho restomodu v celej svojej kráse.


Jeho prototypom bol homologizačný sedan Mercedes-Benz 190E 2,5-16 Evo II, na vývoji ktorého sa podieľalo AMG, vytvorené aj za účasti Aufrechta. Darcami pre restomody ale nebudú pôvodné Evo II (vyrobilo sa ich len 502 kusov) a dokonca ani jednoduchšie sedany Mercedes-Benz 190E 2,5-16, ale najobyčajnejšie autá generácie W201, ktorých sú v okolí tisíce. Z pôvodného auta zostala len holá karoséria: najprv sa „oblečie“ až po nosný rám, ktorý sa očistí, spevní a pozinkuje. Po lakovaní sú na karosériu pripevnené novo vyrobené pomocné rámy z ocele, hliníka a uhlíkových vlákien. Všetky vonkajšie panely (vrátane strechy) a aerodynamický body kit sú tiež z uhlíkových vlákien. Vďaka tomu má táto konštrukcia dvojnásobnú torznú tuhosť oproti pôvodnej karosérii, z ktorej zostala len štvrtina dielov.


Podvozok je úplne nový. HWA Evo má vpredu aj vzadu dvojité priečne ramená, ktoré sú spoločné pre sériu DTM. Dopĺňajú ich stabilizátory H&R a navinuté vzpery KW, z ktorých posledné je možné objednať s mechanickým alebo elektronickým nastavením. Na výber sú oceľové alebo karbón-keramické brzdové kotúče s priemerom 380 mm vpredu a 360 mm vzadu. Sú spárované so šesťpiestovými a štvorpiestovými strmeňmi. Bol nainštalovaný moderný Bosch systém ESP s individuálnym nastavením. Rozmery pneumatík sú 245/35 R19 vpredu a 265/35 R20 vzadu.

Rázvor „stodeväťdesiatky“ sa zväčšil o 50 mm: predná náprava sa posunula dopredu, pretože do základu je vtlačený upravený motor Mercedes-Benz V6 3.0 biturbo. Jeho výkon v základnej verzii je 450 koní a 550 Nm a pri objednaní balíka Affalterbach výkon dosahuje 500 koní. Šesťstupňová prevodovka je umiestnená na zadnej hnacej náprave. Vďaka týmto opatreniam bolo možné dosiahnuť ideálne statické rozloženie hmotnosti (50:50). Maximálna rýchlosť základnej verzie je 270 km/h a s balíkom Affalterbach restomod zrýchli na 300 km/h.



Ceny restomodov HWA Evo začínajú od 714-tisíc eur. Dodávky klientskych strojov začnú až o rok, koncom roka 2025.