Hothatch Acura Integra Type S preberá techniku zo Civicu Type-R.

Hothatch Acura Integra Type S preberá techniku zo Civicu Type-R.

13. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

Honda usilovne pestuje športový imidž pre svoju prémiovú divíziu Acura a pridáva do amerického segmentu výkonnú a šoférsku Interu Type S. Čo ponúkne toto auto?

V skutočnosti máme pred sebou Acura Integra, do ktorej bola zabalená technika nového hothatchu Honda Civic Type-R a to bez akýchkoľvek špeciálnych úprav. Dvojlitrový turbomotor K20C je len symbolicky posilnený z 319 koní (v americkej špecifikácii) až na 324 koní, aj keď krútiaci moment sa nezmenil (420 Nm). V iných krajinách je však tento motor v Civicu nastavený na 329 koní.

Prekvapivo, dokonca aj prevodovka Acura je rovnaká. Jedná sa o 6-stupňový manuál. Áno, v Amerike milujú také výkonné autá s manuálnou prevodovkou, ale absencia príplatkovej automatickej pre auto Acura stále vyzerá zvláštne. Predsa sa jedná o prémiové vozidlo.

Maximálne unifikovaná je aj ďalšia výbava od Integry a Civicu. Pohon predných kolies so samosvorným diferenciálom, adaptívne tlmiče, predné zavesenie McPherson so samostatnými kĺbmi riadenia, zadný multilink, predné brzdy Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi. To všetko pochádzalo od Hondy. Dokonca aj predĺžený rozchod dvoch výkonných päťdverákov je rovnaký. 1626 mm vpredu a 1613 mm vzadu. A pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S v rozmeroch 265/30 R19 sú pre obe autá rovnaké.

Verzia Type S sa od základnej Integry líši prepracovanou prednou časťou. Tu sú rozšírené blatníky, hliníková kapota s veľkým otvorom pre vzduchové potrubie a nový nárazník so zväčšenými otvormi pre prívod vzduchu. Zadné blatníky ale zostali štandardné, no sú doplnené o plastové nadstavce blatníkov. Celková šírka sa zväčšila o 70 mm (až na 1900 mm). Vzadu je pôvodný nárazník s veľkým difúzorom, ale výfukový systém zase skoro vyzerá ako v Civic Type-R.

Acura sa od sesterskej Hondy líši príplatkovou výbavou. Nechýba head-up displej, elektrické sedadlo vodiča, kombinované čalúnenie sedadiel a pokročilý audiosystém ELS Studio 3D so šestnástimi reproduktormi. Preto sa Integra Type S ukázala byť o 14 kg ťažšia ako podobný Civic: 1460 kg v pohotovostnom stave. Zadný rad oboch päťdverových vozidiel je zároveň určený len pre dvoch jazdcov.

Bohužiaľ, Acura neposkytuje dynamický výkon svojho liftbacku. V Amerike tieto parametre neboli zverejnené ani pre Civic, no orientačne sa dajú brať charakteristiky auta pre Európu. Zrýchlenie na „stovku“ za 5,4 s a maximálna rýchlosť 275 km/h. Päťdverová Integra Type S sa bude vyrábať v Amerike, predaj na tamojšom trhu sa začne v júni. Cena ešte nebola oznámená, ale Acura by mala byť o niečo drahšia ako podobná Honda, ktorá v USA začína na 43 000 dolároch.