Honda Jazz Crosstar má ozaj nízku spotrebu okolo troch litrov.
6. februára 2022Vozidlá Honda Jazz a Jazz Crosstar sú ozaj dobré autá. Ponúkajú výborne nastupovanie, veľkorysý vnútorný priestor a magické sedadlá s názvom Magic Seats. Ešte keď k tomu pripojíme dobrý hybridný systém e:HEV, tak tu máme veľmi zaujímavé auto.
Najprv si vysvetlíme ako funguje hybridný systém e:HEV, pretože tento systém je trochu zložitejšie pochopiť. Pod kapotou sa nachádza atmosférický 1,5-litrový štvorvalec, ktorý funguje v Atkinsonovom cykle. Spaľovací motor ponúka výkon 72kW. Ďalej má auto k dispozícií elektrický motor s výkonom 80 kW a malú batériu. Prevažne sa auto snaží ísť na elektrickú energiu, ale tej v malej batérií nie je dostatok. Ak už nie je k dispozícii elektrická energia v batérií, tak sa do práce pripojí spaľovací motor. Ten slúži ako „výrobca“ elektrickej energie. V praxi to znamená, že pri jazde po meste funguje spaľovací motor ako generátor a kolesá poháňa elektrika. Vďaka tomu dokáže spaľovací motor bežať stále v optimálnych otáčkach.
Pri jazde vo vyššej rýchlosti, približne nad 80 km/h, začína spaľovací motor poháňať predné kolesá cez stály prevod. Aký je výsledok? Nie je problém jazdiť po meste okolo troch litrov na sto kilometrov a aj jazda po okreskách je veľmi úsporná. My sme spravili 200 km úsek spojený s jazdou po meste a po diaľnici maximálnou rýchlosťou 90 km/h. Aká bola najnižšia spotreba? 3,2 litra benzínu na 100 kilometrov. Áno! Taká nízka spotreba.
Honda Jazz s pohonom e:HEV je jeden z mála hybridov, ktoré reálne majú nízku spotrebu.