Fisker ukázal tri nové modely: Ronin, PEAR a Alaska.
8. augusta 2023Americká spoločnosť Fisker Inc má teraz najťažšiu a najdôležitejšiu etapu práce, ktorá ukazuje skutočnú mieru bezpečnosti podniku. Vlani na jeseň bola spustená výroba prvého sériového modelu, crossoveru Fisker Ocean a do konca leta pokračuje obdobie zvládnutia sériovej výroby s postupným zvyšovaním výroby. Komerčná výroba je naplánovaná na tretí štvrťrok a do konca roka 2023 by malo z montážnej linky zísť 32 000 – 36 000 elektrických vozidiel Fisker Ocean. Predaj sa formálne začal až v júni, takže Fisker doteraz vykazoval obrovské straty. Napríklad v prvom štvrťroku dosiahli 120 miliónov dolárov. Budúcnosť spoločnosti priamo závisí od trhového úspechu modelu Ocean. A aby dodal dôveru kupujúcim a akcionárom, Henrik Fisker usporiadal v Kalifornii rozsiahlu prezentáciu troch budúcich modelov naraz. Všetky boli predstavené skôr, takže neboli prekvapením. Ale až teraz ich Fisker ukázal naživo a zverejnil niektoré detaily.
Fisker Ronin je budúcou vlajkovou loďou spoločnosti, proporcie a obrysy pripomínajú bývalý model Fisker Karma. Kabriolet so štyrmi zdvíhacími dverami má plne päťmiestny interiér (hoci ešte nie je zobrazený) a kabrioletovú strechu z uhlíkových vlákien. V karosérii sú použité aj iné ľahké materiály a sľubovaná je aj aktívna aerodynamika, no zatiaľ nie sú žiadne detaily.
Druhý sľubný model je na druhom mieste. Ide o kompaktný a relatívne jednoduchý elektrický hatchback Fisker PEAR, za ktorý si spoločnosť hodlá pýtať od 29 900 dolárov, aj keď cena sa do začiatku predaja v polovici roku 2025 určite zmení. HRUŠKA (preklad z angličtiny) vôbec nie je „hruška“, ale osobná elektrická automobilová revolúcia. Hatchback je postavený na pôvodnej oceľovej platforme SLV-1 a má o 35 % menej komponentov ako existujúce náprotivky. Spoločnosť túto technológiu nazýva Steel ++. A ďalšou novinkou by mal byť palubný počítač Fisker Blade s výkonom 6,2 teraflopov.
HRUŠKA má päťdverovú karosériu s nezvyčajným kufrom, ktorý vývojári nazývajú Houdini Trunk (na počesť iluzionistu Harryho Houdiniho). Dvere batožinového priestoru spolu so sklom idú dole (do výklenku za nárazníkom) a poskytujú voľné prístup do batožinového priestoru. Nechýba ani predný kufor Froot (predný kufor). V kabíne je päť alebo šesť sedadiel. V druhom prípade je vpredu namontované široké sedadlo spolujazdca, určené pre dvoch (ako v ľahkých úžitkových vozidlách).
Tretím modelom je elektrický pick-up Fisker Alaska. Toto je variácia crossoveru Fisker Ocean na platforme FT-31: rázvor sa zväčšil, k zadnej časti sa pripojila nákladná plošina a zmenil sa dizajn. Existuje však aj niekoľko trikov. Zadná stena kabíny sa skladá spolu s druhým radom sedadiel a do výklopných dverí batožinového priestoru je zabudovaná výsuvná časť. Dĺžku nákladného priestoru tak možno zväčšiť zo základného rozmeru 1,37 m na 2,8 m. Nosnosť zatiaľ nebola zverejnená.
A na prezentácii sa ukázal crossover Fisker Ocean Force-E, ktorý sa od základného modelu líši úpravou do terénu. Vylepšenia zahŕňajú prepracované odpruženie s inými tlmičmi, zvýšenú svetlú výšku, titánovú ochranu podvozku po celej dĺžke, 20-palcové kolesá s 33-palcovými terénnymi pneumatikami a extra svetlo. Uvádza sa, že balík Force-E je možné nainštalovať na auto aj na už vyrobené crossovery Fisker Ocean vo verziách s pohonom všetkých kolies Extreme a Ultra. Začiatok dodávok je naplánovaný na štvrtý štvrťrok tohto roka.
Či sa všetky tieto plány naplnia alebo nie, závisí od výkonnosti Fiskeru v nasledujúcich mesiacoch. Dlhodobá stratégia je však ako obvykle optimistická: do roku 2027 má Fisker v úmysle vyrobiť milión elektrických vozidiel a v roku 2030 dosiahnuť produkciu milión vozidiel ročne.