Elektromobil Škoda Elroq prináša novú dizajnovú politiku značky Škoda.

Elektromobil Škoda Elroq prináša novú dizajnovú politiku značky Škoda.

3. októbra 2024 0 Od spiatocka.sk

Dlhá séria oznámení, upútaviek a sľubov sa skončila: kompaktný elektrický crossover Škoda Elroq bol úplne odtajnený a tento týždeň európski predajcovia otvoria objednávky na tieto autá. Predpokladá sa, že Elroq sa stane najobľúbenejším elektromobilom Škody, no nielen z tohto dôvodu je jeho premiéra dôležitá.

Pred nami je prvá sériová Škoda s dizajnom v novom korporátnom štýle Modern Solid (bol predstavený pred dva a pol rokom) a s „tvárou“ Tech Deck Face, ktorá sa vyznačuje dvojposchodovým osvetľovacím zariadením a jediným prúžok po celej šírke prednej časti (uvítaná verzia First Edition ho má aj žiariaci). Bohužiaľ, odvšadiaľ zmizlo logo značky Škoda. Na kapote, vzadu a volante Elrocu je len veľký nápis s názvom značky. Duch doby… Pôvodná oplastovaná karoséria však zostala zachovaná.

Prvé vydanie

Elroq je batériou poháňaný spolužiak známeho crossoveru Škoda Karoq, ktorý zatiaľ zostáva v ponuke. Pokiaľ ide o rozmery, Elroq je o niečo väčší ako jeho príbuzný poháňaný palivom: dĺžka – 4488 mm oproti 4390 mm, šírka – 1884 mm oproti 1841 mm, výška – 1625 mm oproti 1603 mm. Najvýraznejšia výhoda elektromobilu je však v rázvore: 2765 mm namiesto 2638 mm pre Karok, čo sľubuje priestrannosť v kabíne. Svetlá výška je 186 mm.

Vývojári sľubujú dobrú aerodynamiku: koeficient Cd je od 0,26 do 0,28 v závislosti od verzie. K tomu slúžia aj kolesá s optimalizovaným vzorom (priemer od 19 do 21 palcov). Okamžite sa ponúka balík Sportline, ktorý obsahuje bohatý čierny dekor, zväčšený spojler na piatych dverách, maticové svetlomety, dynamické smerovky, tuhší športový podvozok (mínus 15 mm svetlej výšky vpredu a 10 mm vzadu), ako aj mechanizmus riadenia s progresívnym riadením.

Verzia SportlineVerzia Sportline

Verzia SportlineVerzia Sportline

Elektromobil Škoda Elroq je postavený na modulárnej platforme MEB pre celý Volkswagen so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým vzadu. Charakteristický znak tohto „vozíka“ sú bubnové brzdy na zadných kolesách. Ponuka zahŕňa štyri modifikácie, tri z nich s pohonom zadných kolies. Základná Škoda Elroq 50 s hmotnosťou 1874 kg má elektromotor s výkonom 170 koní a 310 Nm a kapacita lítium-iónovej trakčnej batérie je 55 kWh. Dojazd 375 km je v cykle WLTP. Parametre ďalšej verzie Elroq 60 sú 204 koní a 310 Nm a batéria s kapacitou 63 kWh by mala stačiť na viac ako 400 km. Maximálna rýchlosť oboch verzií je 160 km/h a čas zrýchlenia na „stovku“ je 9,0 a 8,5 sekundy.

Škoda Elroq 85 s pohonom zadných kolies má motor s výkonom 286 koní a 545 Nm a vo verzii Elroq 85x s pohonom všetkých kolies produkujú dva motory spolu 299 koní (krútiaci moment ešte nezverejnený). Takéto crossovery sú vybavené batériou s kapacitou 82 kWh, dokážu zrýchliť na 180 km/h a prejsť na jedno nabitie viac ako 560 km. Verzia s pohonom zadných kolies dosiahne „stovku“ za 6,6 sekundy, údaj pre verziu s dvoma motormi ešte nebol zverejnený. Autá je možné nabíjať z AC staníc (11 kW) aj z rýchlych jednosmerných terminálov: dve slabšie verzie môžu dostávať výkon až 145 kW a 165 kW a silnejšie až 175 kW.

Interiér crossoveru Škoda Elroq balansuje na hrane módnych riešení a tradicionalizmu. Na jednej strane je kompaktná prístrojová obrazovka, 13-palcový displej multimediálneho systému, miniatúrny joystick na ovládanie prevodovky a dvojposchodový stredový tunel. Na druhej strane je na palubnej doske a volante pomerne veľa analógových tlačidiel a spínačov. Už základ obsahuje telematický systém (ovládanie niektorých funkcií zo smartfónu), klimatizáciu, cúvaciu kameru a množstvo elektronických asistentov. Najvyššia verzia má deväť airbagov.

No a čo je Škoda bez veľkého kufra? Elroq má úložný priestor 470 litrov a po sklopení zadného radu pojme 1 580 litrov. Samozrejmosťou sú police, výklenky, háčiky, dvojúrovňová podlaha a ďalšie prvky série Simply Clever. A čisto elektrickou vychytávkou je odolná sieťka na uloženie nabíjacieho kábla, pripevnená k spodnej časti nosiča batožiny.

Elroq sa bude vyrábať v Českej republike. A to už bolo oznámené, že základná verzia bude stáť 33 900 eur, na domácom trhu ešte menej, 799-tisíc korún, čo je v prepočte 31 600 eur. V Nemecku je to porovnateľné s cenou benzínového crossoveru Škoda Karoq, za ktorý pýtajú od 33 140 eur. Hoci na českom trhu stojí základný Karoq 660-tisíc korún. Verzie Elroq 50 a Elroq 85 s pohonom zadných kolies budú prvé, ktoré sa začnú predávať začiatkom roku 2025. Ďalšie dve možnosti budú nasledovať o niekoľko mesiacov.