DongFeng Seres SF5 ponúkne výkon skoro 700 koní a krútiaci moment 1 040 Nm. Pozrime sa na toto SUV podrobne.
6. apríla 2021Nie je žiadne tajomstvo, že na Slovensko prišla nová automobilka DongFeng. S prvými modelmi sme mohli absolvovať prvé jazdy a čoskoro sa môžeš tešiť aj na plnohodnotné testy, ale na slovenský trh príde ďalšia špecialitka. Je to DongFeng Seres SF5. Čo ponúkne toto SUV?
SF5 ponúkne celkom zaujímavý dizajn. Vpredu sa nachádzajú úzke svetlomety s LED denným svietením, ktoré zasahuje až do nárazníka. Pri pohľade z boku si môžeš všimnúť zaujímavú líniu, ktorá začína dlhou kapotou a končí mierne klesajúcou strechou. Taktiež za zmienku stoja 20-palcové päťlúčové elektróny, ktoré budú pravdepodobne na našom trhu obuté do pneumatík Pirelli P Zero.
V interiéri sa nachádza trojramenný volant a za ním je 12,3-palcový virtual cockpit, ktorý dokáže zobraziť napríklad informácie z navigácie alebo obraz z kamier. Uprostred palubnej dosky je umiestnený na výšku orientovaný 17-palcový displej, cez ktorý sa ovláda aj klimatizácia. Multimediálny systém je vybavený inteligentným systémom, ktorý má schopnosti učenia a dokáže porozumieť potrebám šoféra. Head-up displej dokáže zobraziť taktiež informácie z navigácie, maximálnu povolenú rýchlosť na danom úseku a mnoho ďalšieho. Okrem toho predné športové sedadlá sú ovládané v dvanástich smeroch, sú vyhrievané, vetrané a masážne.
V ponuke budú až tri verzie pohonu. Dve plug-in hybridné a jedna elektrická verzia. Obe plug-in hybridné verzie majú pod kapotou preplňovaný 1,5 litrový benzínový štvorvalec. Spaľovací motor slúži len ako agregát. Kapacita batérie je 35 kWh a dojazd na čisto elektrický pohon je 150 km podľa NEDC. V ponuke bude slabšia verzia s pohonom zadných kolies, s výkonom 346 koní a krútiacim momentom 520 Nm. Silnejšia verzia má pohon všetkých kolies, brutálny výkon 693 koní a brutálny krútiaci moment 1 040 Nm. Maximálna rýchlosť je 230 km/h a šprint na stovku zvládne za 4,8 sekundy.
Čisto elektrická verzia má pohon všetkých kolies výkon 693 koní a krútiaci moment 1 040 Nm. Maximálna rýchlosť je 255 km/h a šprint na stovku zvládne za 3,5 sekundy. Batéria s kapacitou 90 kWh umožní dojazd 500 km podľa NEDC.
K dispozícii je päť jazdných režimov, tri režimy tuhosti riadenia a dva režimy rekuperácie energie. Verzie s pohonom všetkých kolies majú vpredu zavesenie kolies s dvojitými priečnymi ramenami s priečnym stabilizátorom. Vzadu je použité nezávislé zavesenie kolies.
Momentálne prebieha homologizácia pre náš trh. Predpokladá sa, že homologizácia bude ukončená v auguste a predaj by sa mohol začať v treťom kvartáli tohto roka.
Koľko bude stáť táto mašinka? Ceny zatiaľ nie sú známe, ale predpokladaná cena v maximálnej výbave je 64 000€ s DPH.
Foto: DongFeng/ autohome.com.cn