„Busa“ je späť. Suzuki predstavilo novú Hayabusu.
5. februára 2021V roku 1999 sa začal predávať legendárny motocykel Suzuki Hayabusa. Už vtedy mala Hayabusa vysoký výkon 175 koní a agresívny dizajn. V roku 2008 prišla druhá generácia s väčším motorom a vyšším výkonom, ale príchod emisnej normy Euro4 Hayabusu pochoval. Až teraz prichádza tretia Hayabusa, ktorá spĺňa emisnú normu Euro 5.
Dizajn motocykla Hayabusa je verný tradičnému dizajnu a už na prvý pohľad je jasné o akú motorku sa jedná. Nebudem rozoberať dizajn a prejdem k technike. Inžinieri v Suzuki zvážili viacero motorov. Skúšali šesťvalec alebo preplňovaný štvorvalec. Nakoniec má nová Hayabusa 2021 atmosféricky štvorvalec s objemom 1 340 ccm. Výkon nového motora je 190 koní. Oproti staršej verzii má nová verzia nižší výkon, ale to nevadí. Suzuki tvrdí, že vďaka lepšiemu nástupu výkonu a lepšej reakcii na plyn je motocykel rýchlejší ako kedykoľvek predtým. Taktiež vďaka upravenej krivke krútiaceho momentu je motorka vhodnejšia na každodenné použitie. Mimochodom maximálna rýchlosť je obmedzená na 299 km/h a hmotnosť motocykla je 264 kilogramov.
Nová je samozrejme aj elektronika. Suzuki Hayabusa ponúka nový systém SDMS, ktorý ponúka tri prednastavené jazdné režimy. Ďalšie tri jazdné režimy si môže šofér konfigurovať sám.
Ďalšou novinkou je farebný TFT displej, ktorý zobrazuje množstvo informácií. Suzuki však nepodľahlo novému trendu a zostávajú aj naďalej dva analógové budíky.
Obojsmerný systém rýchleho radenia umožňuje radiť prevodové rýchlosti hore alebo dole bez použitia spojky aj plynu. Tento systém má dva stupne. Prvý stupeň reaguje rýchlejšie a je vhodný na preteky. Druhý stupeň ponúka plynulú reakciu.
Ďalej ponúka nová Hayabusa systém brzdenia motorom, trakčnú kontrolu, tempomat, systém kontrolovaného rozjazdu (Launch control), asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly sklonu motocykla a systém núdzového zastavenia.
Motocykel Hayabusa využíva najnovšie predné brzdové strmene Stylema®
od spoločnosti Brembo. Tieto nové strmene majú ľahší, kompaktnejší a
starostlivo tvarovaný dizajn určený pre vysokovýkonné motocykle. Zvyšujú
prúdenie vzduchu okolo brzdových doštičiek pre rýchlejšie ochladzovanie a
okamžitú odozvu. Párovo sa kombinujú s prednými diskami s priemerom,
ktorý sa zväčšil z 310 mm na 320 mm, a majú nový vzor otvorov, ktorý ešte
viac pomáha optimalizovať účinnosť chladenia.