Brutálne auto na cesty, KTM X-Bow GT-XR je predstavené.

Brutálne auto na cesty, KTM X-Bow GT-XR je predstavené.

9. septembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Rakúska spoločnosť KTM je známa predovšetkým ako výrobca motocyklov. Od roku 2008 však vyrába aj jednoduché a ľahké športové autá KTM X-Bow. Spider so štvorvalcovým turbomotorom Audi, hoci je povolený na verejných cestách, je úplne zbavený komfortných prvkov. Voliteľné je dokonca aj čelné sklo, ale nie je tam žiadna strecha. Teraz sa však v cestnej ponuke objavilo kupé KTM X-Bow GT-XR.

V skutočnosti toto auto uzrelo svetlo sveta začiatkom roka 2020, keď sa objavili modely X-Bow GT2 a X-Bow GTX s motorom v strede. A až teraz KTM prispôsobila toto auto pre verejné cesty. Športový X-Bow GT-XR má všetky potrebné svetelné zariadenia, plochy pre ŠPZ a hlavne civilný výfukový systém s tlmičom.

V skutočnosti je kupé GT2/GTX/GT-XR pre KTM druhým modelom, pretože zjednotenie s pôvodným pavúkom X-Bow je minimálne. Kupé má citeľne zväčšený rázvor (2850 mm namiesto 2430 mm) a originálny monokok z uhlíkových vlákien. Vonkajšie diely sú vyrobené z rovnakého materiálu a dizajn vyvinula nemecká spoločnosť Kiska. Neexistujú žiadne dvere, do interiéru vedie jediná zdvíhacia „kapota“ s elektrickým pohonom a bočné okná sa otvárajú samostatne.

KTM X-Bow GT-XR má klimatizáciu a elektrický posilňovač riadenia, no tým sa zoznam komfortných položiek končí. Dokonca aj sedadlá, hoci sú relatívne „mäkké“, nemajú nastavenia, no môžete nastaviť iba polohu zostavy pedálov. Pretekársky volant so zabudovaným prístrojovým displejom zostal zachovaný a namiesto bočných spätných zrkadiel sú v kabíne nainštalované kamery a samostatné obrazovky. Medzi sedadlami a motorovým priestorom je batožinový priestor s objemom 160 litrov.

 

V karosérii je priečne uložený päťvalcový turbomotor Audi 2,5 TFSI. Produkuje 500 koní a 581 Nm. To je síce viac ako pri sériových modeloch Audi RS 3 alebo TT RS, ale pre pretekárske autá KTM je výkon posilnený na 600 koní a 720 Nm. Prevodovka je tiež požičaná od Audi a ide o sedemstupňového predselektívneho „robota“ DQ500. Poháňané sú zadné kolesá so samosvorným diferenciálom. Cestný X-Bow GT-XR má ABS a stabilizačný systém.

Odpruženie je s nastaviteľnými tlmičmi Sachs a za príplatok si môžete objednať hydraulický systém, ktorý zdvíha prednú časť na prekonávanie nerovností. Stredové maticové kolesá OZ Racing sú 19″ vpredu a 20″ vzadu. Brzdy sú štandardne s oceľovými kotúčmi, na želanie sú k dispozícii karbón-keramické brzdy.

Suchá hmotnosť stroja je 1130 kg a s technickými kvapalinami, ale bez paliva je hmotnosť 1250 kg. Je to dôležité upresnenie, pretože kapacita plynovej nádrže je až 96 litrov a táto rezerva môže stačiť na 1000 km jazdy v úspornom režime jazdy „na dlhé vzdialenosti“. Cestná KTM X-Bow GT-XR dokáže zrýchliť na stovku za 3,4 sekundy s maximálnou rýchlosťou 280 km/h.

KTM už prijíma objednávky na kupé s počiatočnou cenou superšportu 285 000 eur. Tieto stroje sa budú vyrábať v rovnakej továrni v Grazi, kde sa vyrába základný X-Bow. Spoločnosť plánuje ročne vyrobiť až 100 exemplárov nového modelu.