Brabus sa pustil do úpravy crossoveru #3Brabus.
28. augusta 2024Smart a Brabus spolupracujú už viac ako dvadsať rokov a spočiatku nešlo o tuning už vyrobených áut, ale o vývoj výkonných továrenských úprav. V roku 2019 sa smart zmenil na nemecko-čínsky spoločný podnik spoločností Daimler a Geely, no úzka spolupráca s Brabusom zostala zachovaná. Najvýkonnejšie verzie elektrických crossoverov smart #1 a smart #3 s pohonom všetkých kolies majú predponu Brabus. Nemecké štúdio ale zašlo ešte ďalej a predstavilo dodatočný tuningový program pre tieto autá. Takpovediac dvojitý Brabus.
Upravený smart #1 Brabus sa ukázal už v júli a teraz bol predstavený podobný smart #3 Brabus. Tuningový program zahŕňa veľkolepý body kit s upravenými nárazníkmi a prahy. Zadnú časť zdobí veľký spojler a difúzor. Osadiť si môžete značkové kolesá Monoblock Z s priemerom 20 alebo 21 palcov (sériové Smarty majú maximálne 20 palcov). Na výber sú tri možnosti pneumatík: Continental, Hankook alebo Yokohama.
1/3
Interiér je vedený v kombinácii kože, mikrovlákna a semišu a na palubnej doske a ventilačných deflektoroch je použitý červený dekor. Na volante a opierkach hlavy sa objavili logá Brabus. Používajú sa aj pri navrhovaní kovových obložení pedálov a prahov, ako aj podlahových rohoží.
Ale ladenie sa nedotklo elektrotechniky. Verzie Brabus majú hneď z montážnej linky dvojmotorový pohon všetkých kolies: na zadnú nápravu je nainštalovaný štandardný elektromotor Smart s výkonom 272 k a na prednú nápravu je nainštalovaný prídavný motor s výkonom 156 k. Celkový výkon systému je 428 koní. To umožňuje elektromobilu s pohotovostnou hmotnosťou 1910 kg zrýchliť na prvú „stovku“ za 3,7 sekundy, no maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Trakčná batéria s kapacitou 66 kWh poskytuje dojazd 415 km v cykle WLTP. Odpruženie má však iné pružiny, s ktorými sa svetlá výška znížila o 35 mm, zatiaľ čo tlmiče zostávajú štandardné.
Balík vylepšení pre Smarty je už k dispozícii na objednávku v Európe a zostava komponentov môže byť rôznorodá. Základný smart #3 Brabus v Nemecku stojí od 51-tisíc eur.