Brabus predstavil triedu G 6×6 v dvoch verziách.

Brabus predstavil triedu G 6×6 v dvoch verziách.

2. júla 2023 0 Od spiatocka.sk

Pred desiatimi rokmi Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6 vlastne splodil módu pre monštruózne trojnápravové terénne vozidlá vyrobené na báze sériových SUV a pick-upov. Pred ním sa takéto autá vyrábali len na špecifickú prácu, ale teraz sa terénne vozidlá 6×6 stali povinným doplnkom garáže so superautami. Samotný zakladateľ tohto segmentu však potichu opustil scénu spolu so základnou triedou G minulej generácie. Mercedes-Benz nikdy nepredstavil verziu 6×6 postavenú na novom „Géčku“. Toto nedorozumenie napravil Brabus.

Súkromná firma z Bottropu už niekoľko rokov ladí terénne vozidlá triedy G. Napríklad pred tromi rokmi pripravila pick-up Brabus 800 Adventure XLP s portálovými naprávami a minulý rok predstavila extrémny terénny automobil Brabus Crawler, v ktorom zostali len agregáty z triedy G. Teraz je pripravené trojnápravové monštrum, a to hneď v dvoch verziách, ktoré vychádzali zo sériového Mercedesu-AMG G 63.

Brabus XLP 800 6×6 Adventure (na obrázkoch biele auto) a Brabus XLP 900 6×6 Superblack (čierne auto) sa okrem dekoru a príslušenstva, ktoré si zákazník môže ešte vybrať podľa svojho vkusu, líšia len stupňom zosilnenia motora. V „800“ motor V8 4.0 biturbo s novými kompresormi a firmvérom produkuje 800 koní a 1000 Nm namiesto štandardných 585 koní a 850 Nm.

„Deväťstovka“ bola dokončená vážnejšie. Objem motora sa zväčšil zo 4,0 litra na 4,4 litra, nainštalovali sa nové turbodúchadlá so zvýšeným plniacim tlakom, lepšie piesty, ojnice a kľukový hriadeľ, palivové čerpadlá so zvýšenou kapacitou a množstvo originálnych dielov. Výkon je 900 koní a 1250 Nm. Štandardný deväťstupňový „automat“ v oboch prípadoch je posilnený.

Ostatné veci sú rovnaké a hlavnou vecou je odpruženie. Brabus pod predĺžený rám triedy G nezavalil len druhú priebežnú nápravu, ale v skutočnosti prišiel s novým podvozkom! Druhá a tretia náprava má nezávislé zavesenie, ktoré základný G-wagen zatiaľ nemá a nebude mať. Každé koleso má výkonné vidlice s dvojitými priečnymi pákami a dve vzpery s pružinami a nastaviteľnými tlmičmi (tvrdosť je možné meniť z priestoru pre cestujúcich a samostatne pre prednú nápravu a zadnú nápravu).

Predné odpruženie je tu tiež nové s novými pákami a prvkami. Všetky tri nápravy sú portálové, s koncovými prevodmi, takže deklarovaná svetlá výška je 473 mm oproti 460 mm pre desaťročný továrenský pickup s portálovými nápravami. Vzdialenosť medzi prvou a druhou nápravou je 3372 mm (oproti 2890 mm pre základnú triedu G) a medzi druhou a treťou nápravou je 1050 mm. Celková dĺžka vozidiel je 6183 mm, výška je 2293 mm.

Tri nápravy sú štandardne vybavené 22-palcovými kolesami s pneumatikami 325/55 R22. Dole je nainštalovaná ochrana z uhlíkových vlákien, v prednom nárazníku je navijak. Nie je zaujímavé spomínať rozšírenia podbehov kolies, prídavné svetlo a pozmenený interiér. Toto všetko má každý moderný Brabus.

Pohotovostná hmotnosť takéhoto pickupu je 3670 kg a celková hmotnosť je 4500 kg, takže nemôžete jazdiť bez vodičského na nákladné vozidlá. Dynamika je zároveň vynikajúca: XLP 800 dokáže zrýchliť na „stovku“ za 5,8 sekundy a XLP 900 za 5,2 sekundy. Z bezpečnostných dôvodov je maximálna rýchlosť obmedzená na 210 km/h, hoci sériový Mercedes G 500 má tiež takýto obmedzovač.

Cena takéhoto trojnápravového monštra je minimálne 1,1 milióna eur bez dane. A tu je to zaujímavé, že Brabus prichádza s certifikátom Plant My Tree ku každému pickupu, ktorý potvrdzuje, že spoločnosť vysadila 1 500 stromov „ako kompenzáciu“ za 4 200 kg oxidu uhličitého uvoľneného do atmosféry. Aj keď sa spoliehate na deklarované údaje (priemerná spotreba – 18,1 l / 100 km, emisie CO 2  – 420 g / km), táto kompenzácia platí len na prvých 10 tisíc kilometrov takéhoto trojnápravového Brabusu.