BMW predstavilo super coupe M4 CS.
10. mája 2024Pred dvoma rokmi sa v ponuke športových áut BMW M4 objavila extrémna verzia s historickou predponou CSL, teda Coupe Sport Leichtbau („športové odľahčené kupé“). Táto modifikácia s pohonom zadných kolies bola vydaná v limitovanej edícii 1000 kópií. Pred niečo vyše rokom debutoval extrémny sedan BMW M3 CS s pohonom všetkých kolies. A teraz sa predstavuje ďalšia verzia Emka, kupé BMW M4 CS, ktoré v sebe spája vlastnosti dvoch vyššie spomínaných modelov.
Všetky tri autá spája zvýšený výkon až na 550 koní a 650 Nm. Radový biturbo motor 3.0, spolupracujúci s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic. Poháňané sú všetky kolesá pomocou M xDrive s aktívnym zadným M diferenciálom je k dispozícii len pre sedan a kupé s indexmi CS. Počíta sa však s úplným odpojením spojky na prednej náprave, napríklad pre efektívnejšie prejazdy zákrut v šmyku.
V porovnaní so základnými „emkami“ je prerobený podvozok. Inštalovali sa nové pružiny, adaptívne tlmiče a ďalšie stabilizátory, prekalibrovalo sa riadenie. Na zvýšenie tuhosti karosérie sú pod kapotou voliteľné hliníkové výstužné vzpery, hoci vo verzii CSL bola táto konštrukcia výkonnejšia a bola inštalovaná štandardne. Zmenilo sa nastavenie jazdnej elektroniky a stabilizačný systém získal voľnejšie prevádzkové režimy.
V základe sú už osadené brzdy s kompozitnými kotúčmi, za príplatok sú ponúkané karbón-keramické kotúče. Nebudete si však musieť priplácať za kované kolesá s pretekárskymi pneumatikami s rozmermi 275/35 ZR19 vpredu a 285/30 ZR20 vzadu. Ak však neplánujete vziať svoje BMW M4 CS na pretekársky okruh, môžete si zadarmo vybrať predné a zadné kolesá s rovnakým priemerom kolies s civilnými pneumatikami.
Napriek absencii písmena L v indexe sa BMW M4 CS kupé predsa len odľahčilo. Z uhlíkových vlákien nie je vyrobená len strecha (má ju aj základné „Em“), ale aj kapota, splitter, otvory na prívod vzduchu, kryty bočných zrkadiel, difúzor a zadný spojler. Tento materiál je použitý aj v kabíne: sú z neho vyrobené obklady na palubnej doske a stredovej konzole, ako aj pádla na volante. Okrem toho sú štandardne inštalované sedadlá z uhlíkových vlákien s koženým obložením, vyhrievaním, elektrickým nastavovaním a osvetleným logom špeciálnej verzie.
Titánový výfukový systém pomohol ušetriť ďalšie 4 kg a celkové zníženie hmotnosti oproti modelu BMW M4 Competition M xDrive bolo 20 kg. BMW M4 CS kupé s pohonom všetkých kolies váži 1 760 kg v pohotovostnom stave oproti 1 625 kg v prípade verzie M4 CSL s pohonom zadných kolies. Čas zrýchlenia na 100 km/h je 3,4 s namiesto 3,7 s. Ale pri ďalšom zrýchľovaní je hmotnosť stále cítiť: z 0 na 200 km/h verzia CS zrýchli za 11,1 s namiesto 10,7 s pri úprave CSL. Maximálna rýchlosť je 302 km/h oproti 307 km/h. Napokon, čas na kolo na Nurburgringu BMW M4 CS zaostáva o niečo viac ako sekundu za variantom CSL: 7 minút a 21,989 sekúnd na trati dlhej 20,8 km.
Verzie CS a CSL sú navonok takmer identické: obe majú bezrámové ladvinky s červeným lemom, žlté svetlá a zadnú časť z uhlíkových vlákien. Najviditeľnejším rozdielom medzi M4 CS je štandardné veko kufra so samostatným spojlerom. Pre karosériu špeciálnej verzie sú pripravené exkluzívne farby a samotná je veľkoryso vybavená čiernymi logami v červenom obryse. Napokon, BMW M4 CS má nový interiér s dvojitými obrazovkami bez priezorov.
Na rozdiel od limitovanej edície modelu M4 CSL nie je menej extrémne kupé BMW M4 CS obmedzené vo výrobe. Výroba sa začne v júli, odhadovaná cena je od 160-tisíc eur.