Audi a SAIC predstavili podznačku a koncept AUDI E.
9. novembra 2024Áno, je to tak, so všetkými veľkými písmenami v názve. A bez historického loga v podobe štyroch krúžkov: nie je na karosérii ani v interiéri koncepčného vozidla. Čo je spoločnosť Audi ochotná urobiť, aby znovu získala svoju stratenú popularitu na najdôležitejšom trhu v Číne. Nová podznačka AUDI (s príslušným nápisom namiesto korporátneho loga) bola vytvorená špeciálne pre Čínu spolu s dlhoročným partnerom koncernu Volkswagen, SAIC Corporation.
Podľa generálneho riaditeľa Audi Gernota Döllnera prechádza automobilový priemysel v súčasnosti najväčšou transformáciou v histórii. Je to spôsobené prijatím elektrickej mobility, digitalizácie a autonómnych technológií. Tento prechod je obzvlášť akútny na rýchlo sa meniacom čínskom trhu. Preto bolo pred niekoľkými rokmi rozhodnuté o vývoji elektrických vozidiel spolu s čínskym partnerom. Ako sa ukázalo, bolo to veľmi aktuálne rozhodnutie, pretože tento rok predaj nemeckých áut v Číne začal klesať a spoločný vývoj bude mať šancu.
Vďaka zapojeniu čínskej strany Audi očakáva okamžité zrýchlenie vývoja a výroby nových modelov o 30 %, čo je na vysoko konkurenčnom čínskom trhu mimoriadne dôležité. Audi bude aj naďalej zodpovedné za vzhľad a celkovú kultivovanosť áut, ako aj za prémiový pocit z kvality. A koncern SAIC poskytne svoje inovatívne riešenia a rozvinutý technologický ekosystém a tiež zabezpečí, aby elektromobily AUDI plne vyhovovali potrebám bohatej čínskej klientely.
Pre budúce modely AUDI je už pripravená 800-voltová modulárna platforma ADP (Advanced Digitalized Platform), vytvorená spoločne partnermi. Je možné, že využíva riešenia a komponenty požičané od elektromobilov značiek Rising (alebo Feifan) a IM, ktoré sú súčasťou koncernu SAIC. Elektronická architektúra poskytuje rozsiahle digitálne možnosti pre multimediálny systém, sieťové služby a autonómne riadenie. A predstavu o tom, aké budú elektromobily novej podznačky, dáva koncept AUDI E. Toto je veľké kombi, pretože tento typ karosérie je pre Audi už dlho rodinný. Dĺžka auta je 4870 mm, šírka 1990 mm, výška 1460 mm a rázvor 2950 mm.
Na dizajne auta sa pracovalo v pekinskom dizajnérskom štúdiu Audi: koncept odráža moderné trendy, ktoré sú v Číne populárne, ale existujúce modely spoločnosti prakticky nemajú žiadne vlastnosti. Bočné zrkadlá sú nahradené kamerami a logá značky sú podsvietené. Palubná doska má 4K dotykovú obrazovku a je vyrobená z mikrovlákna a dreva so zabudovanými vláknami podsvietenia.
Koncept AUDI E má dvojmotorový pohon všetkých kolies, výkon je 775 koní a 800 Nm. To stačí na zrýchlenie na 100 km/h za 3,6 sekundy. Trakčná batéria s kapacitou 100 kWh poskytuje dojazd 700 km bez dobíjania. A aby ste doplnili dojazd 370 km, pri použití rýchlonabíjacieho terminálu to bude trvať len 10 minút. Podvozok je so vzduchovým odpružením a mechanizmom riadenia na zadnej náprave. Samostatne je zdôraznené, že AUDI sa správaním na ceste nebudú líšiť od tradičných Audi.
Sériová verzia elektromobilu AUDI E bude podľa plánu predstavená v polovici roku 2025. Najbližšie, v rokoch 2026 a 2027, budú pripravené ďalšie dva modely na rovnakej platforme. Zatiaľ sa ale predpokladá, že tieto elektromobily sa budú vyrábať a predávať len v Číne.