Závodné Maserati GT2 takmer kopíruje sériový cestný model MC20.

Závodné Maserati GT2 takmer kopíruje sériový cestný model MC20.

3. júla 2023 0 Od spiatocka.sk

Toto okruhové superauto sa prezentuje pod mimoriadne jednoduchým názvom Maserati GT2. Iróniou však je, že toto kupé sa až tak nelíši od cestného modelu Maserati MC20, ktorý bol pôvodne postavený podľa pretekárskych vzorov. Hlavné je, že biturbomotor Nettuno vo verzii GT2 zostal takmer sériový!

3,0-litrový motor V6 sa štandardne dodáva s kombinovaným vstrekovaním paliva, mazacím systémom so suchou vaňou a dvoma zapaľovacími sviečkami na valec a po stranách bloku je namontovaná dvojica turbodúchadiel. Pretekárska verzia sa líši iba zvýšeným plniacim tlakom, inými systémami nasávania a výfuku (nad kabínou je inštalovaný ďalší prívod vzduchu). Výkon sa síce nezmenil (630 k a 730 Nm), no stále bude obmedzený na požiadavky konkrétnej pretekárskej série.

Namiesto civilného osemstupňového automatu je v aute nainštalovaná šesťstupňová sekvenčná prevodovka s pretekárskou spojkou. Pohon zadných kolies je dodávaný so štandardným samosvorným diferenciálom a nápravovými hriadeľmi pre veľké zaťaženie, no elektronicky ovládaná uzávierka ponúkaná za príplatok pre cestné kupé tu nie je k dispozícii.

Monokok z uhlíkových vlákien zostal štandardom, no prepracované boli pomocné rámy a zavesenie, hoci bez zásadnej revízie architektúry (dvojité priečne ramená vpredu a vzadu). V novinke sú nainštalované pretekárske tlmiče. Brzdy sú tiež sériové, šesťpiestikové vpredu a štvorpiestikové vzadu, avšak so zväčšenými kotúčmi (vpredu 390 mm, vzadu 355 mm) a športovým nastaviteľným ABS.

Aerodynamické prvky sú samozrejme prerobené. Zmenila sa konfigurácia prívodov vzduchu, zväčšil sa predný splitter a zadný difúzor a nainštalovalo sa nastaviteľné zadné krídlo. Spodok je pokrytý hladkými štítmi. Kokpit bol úplne prepracovaný. Všetko tu podlieha pretekárskym pravidlám, je tu ochranná klietka a namiesto prístrojov je nainštalovaná 6,5-palcová obrazovka. Klimatizácia je súčasťou základného balíka, cúvacia kamera so samostatnou obrazovkou v kabíne je ponúkaná za príplatok.

Masearti GT2 vyrazí na trate túto sezónu. Prvým šampionátom bude európsky Fanatec GT2. Následne budú autá v predaji pre tímy tretích strán a Maserati sa budúci rok plánuje zúčastniť maratónu 24 hodín Nürburgring.