Toto je nová Alfa Romeo Giulia SWB Zagato. Vyrobený je len jeden kus.
21. decembra 2022Pred pár týždňami bolo oznámené, že Alfa Romeo Giulia SWB Zagato nie je tradičným kupé a dokonca ani trojdverovým shooting brake. Milánske štúdio Zagato postavilo hatchback na základe Giulie so skoseným „zadkom“ tretích dverí. A za týmto strojom je kuriózna história stvorenia.
Minulý rok oslávili Alfa Romeo a Zagato 100 rokov spolupráce. Prvé Tipo G1 bolo uvedené na trh v roku 1921. Partneri sa rozhodli osláviť toto výročie novým spoločným modelom a na financovanie tohto projektu sa rýchlo našiel zberateľ z Nemecka, v garáži ktorého je už veľa áut navrhnutých štúdiom Zagato. Vývoj a konštrukcia unikátneho stroja sa ale oneskorila a predstavuje sa až teraz, rok a pol po samotnom výročí.
Základom bol teda extrémny sedan Alfa Romeo Giulia Quadifoglio v počiatočnej verzii s pohonom zadných kolies a manuálnou prevodovkou. Ale motor V6 2.9 biturbo bol upravený v súlade so špecifikáciou malej verzie Giulia GTAm, to znamená, že produkuje 540 koní namiesto štandardných 510 koní. Ako je zašifrované v názve auta, platforma s pohonom zadných kolies je skrátená (Short Wheel Base) a zmenšil sa nielen rázvor, ale aj previsy karosérie.
Štúdio Zagato však venovalo hlavnú pozornosť dizajnu. Trojdverová karoséria je vyrobená z uhlíkových vlákien a nemá spoločné prvky so sériovou Giuliou. Dizajnéri sa snažili pohrať so vzhľadom starých modelov Alfa Romeo vrátane pretekárskych áut šesťdesiatych rokov a nezabudli ani na kupé Alfa Romeo SZ z konca osemdesiatych rokov, ktorého vzhľad tiež vytvorilo Zagato. Najvýraznejším odkazom na model SZ v každom zmysle sú predné svetlomety s tromi sekciami svetiel.
Nie bez strechy, ale s dvoma vypukli nami. To je vizitka milánskeho štúdia. Ale interiér zostal takmer štandardný až na to, že niektoré štandardné diely karosérie boli nahradené uhlíkovými vláknami. Predné sedadlá s originálnym čalúnením sú namontované vpredu a nie je tam vôbec žiadny zadný rad. Namiesto neho je tam bezpečnostný polovičný rám.