Škoda predstavila nový Superb, ktorý dostal moderné technológie, plug-in hybridný pohon a verziu Scout.
23. mája 2019Posledné týždne internetom kolovali rôzne skice, obrázky a špionážne fotky aktualizovaného Superbu. Dokonca boli zverejnené aj fotky Superbu bez kamufláže, ktoré zverejnil čínsky patentový úrad. Bola to taká príprava na predstavenie faceliftu, ktoré sa uskutočnilo práve dnes v Bratislave? Čo ponúkne facelift Superbu? Na to sa pozrieme nižšie.
Faceliftovaný Superb dostáva mierne upravený dizajn. Asi najzásadnejšia zmena je v zadnej časti, kde nájdeme namiesto znaku už len nápis Škoda. Zadné svetlá sú po novom full LED s dynamickými smerovkami a sú spojené chrómovou lištou. Vpredu je úplne nová maska, ktorá je umiestnená nižšie a je lemovaná chrómovou lištou. Vo verzii SportLine je lemovaná čiernou lištou. Nárazník dostal LED hmlové svetlá a nový dizajn. Avšak najväčšou novinkou na prednej časti sú matricové full LED svetlá, ktoré sú vo vozidle Škoda použité prvý krát. Podobné svetlá sú skôr samozrejmosť v prémiovom segmente. Tieto svetlá sú výnimočné tým, že aj pri zapnutých diaľkových svetlách neoslepujú oproti idúce auto.
V interiéri sú už o niečo menšie zmeny. Tam nájdeme nové materiály, strop potiahnutý Alcantarou, kožené madlá na dverách, nové dekoračné lišty a úložný priestor s bezdrôtovým nabíjaním telefónu. Uprostred palubnej dosky nájdeme 8″ dotykový displej s multimediálnym systémom Bolero a Amundsen. Drahší displej má 9,2″ a systém Columbus. V príplatkovej výbave nájdeme ešte Virtual Cockpit a príplatkový audio systém Canton.
Ak sa presunieme k motorom, tak zo začiatku predaja bude v ponuke päť agregátov. Najdostupnejšie agregáty budú 2,0 TDI (150k) a 1,5 TSI (150k). Tieto agregáty bude možné kombinovať so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom DSG. Ďalej bude v ponuke 2,0 TSI a 2,0 TDI. Oba agregáty sú naladené na výkon 190 koní a v ponuke budú len s DSG. Na vrchol sa postaví 2,0 TSI s výkonom až 272 koní, ktorý bude v ponuke len s pohonom všetkých kolies a prevodovkou DSG. Samozrejmosťou pre všetky agregáty je spĺňanie emisných noriem Euro-6d Temp.
Najväčšou novinkou v prípade pohonu je plug-in hybridný Superb iV, ktorý poháňa benzínový štvorvalec s elektromotorom. Ich kombinovaný výkon je 218 koní a dojazd na čisto elektrický pohon je 55 km podľa WLTP. Kvôli hybridnému pohonu nájdeme v kufri 13 kWh batériu, ktorá zníži objem batožinového priestoru na 485 litrov (bez batérií 625 litrov). V prípade kombi sa zníži objem na 510 litrov (bez batérií 660 litrov). Super iV dostane aj zvukový generátor, ktorý upozorní chodcov v elektrickom režime, že vozidlo ide.
Po technickej stránke dostane Superb aj nové asistenčné systémy. Napríklad nový Side Assist, ale aj prediktívny tempomat, ktorý dokáže dodržiavať maximálnu povolenú rýchlosť alebo spomaliť pred zákrutou. Systém Emergency Assist dokáže plynulo zastaviť vozidlo na bezpečnom miesto a systém Front Assist zasa chráni chodcov pred nárazom.
Novinka bude v ponuke aj vo verziách Sportline, Scout, Laurin & Clement a iV.