Renault Scenic Vision načrtol model novej generácie.
20. mája 2022Kompatkný a praktický Renault Scenic opustil trh. V boji na trhu mu nepomohli ani gény crossoveru vštiepené do štvrtej generácie auta v roku 2016 . Ak v najlepších rokoch predaj presiahol 300-tisíc áut ročne, tak v roku 2021 sa na európskom trhu predalo len 21-tisíc takýchto áut. Pred dvoma rokmi bolo rozhodnuté stiahnuť Scenic do dôchodku a práve tento mesiac bude ukončená výroba vo Francúzsku.
Jeho miesto v zostave však zostane na krátky čas neobsadené. Na summite ChangeNOW, ktorý sa teraz koná v Paríži, Renault predstavil Scenic budúcnosti. Koncepčný automobil Renault Scenic Vision je predstavený ako rodinné auto, no už to nie je kompaktné MPV, ale SUV s výraznou kapotou, 21-palcovými kolesami a priestranným interiérom s dvoma radmi sedadiel. Vzhľad auta bol vyvinutý pod vedením dizajnérskeho riaditeľa Renaultu Gillesa Vidala, ktorý v roku 2020 prestúpil z koncernu PSA.
Z hľadiska dĺžky (4490 mm) a šírky (1900 mm) koncept mierne prevyšuje odchádzajúci Scenic, aj keď na výšku (1590 mm) je nižší o 63 mm. Rázvor kolies je však 2835 mm, teda o 31 mm viac ako natiahnutý trojradový model Grand Scenic. Karoséria konceptu je bez B-stĺpikov a dvere sa otvárajú rôznymi smermi. Tvrdí sa, že auto je na 70 % recyklované a na 95 % recyklovateľné.
Vo vnútri je rovná podlaha, polyesterové čalúnenie a množstvo malých obrazoviek okrem obrovského hlavného displeja po celej šírke palubnej dosky. Pri vývoji a ladení audiosústavy pomáhal známy francúzsky hudobník a zvukár Jean-Michel Jarre, s ktorým Renault plánuje spolupracovať aj ďalej. Samotný audiosystém obsahuje jeden reproduktor v každých dverách a každej opierke hlavy.
Scenic Vision je elektromobil s vodíkovým pohonom. Renault doteraz používal vodíkový pohon len pre ľahké úžitkové vozidlá. Tento smer je zahrnutý vo vývojovej stratégii Renaultu a minulé leto vznikol spoločný podnik Hyvia s Plug Power na vývoj vodíkových technológií. Pomohlo to pri vývoji nového konceptu.
Batéria umiestnená pod podlahu má kapacitu 40 kWh a elektrochemický generátor inštalovaný pod kapotou má výkon iba 16 kW. Nachádza sa tam aj nádrž. Elektrochemický generátor slúži iba na výrobu elektrickej energie. Predpokladaný dojazd je 750-800 km. Na zadnej náprave je uložený elektromotor s výkonom 160 kW (218 k), pohotovostná hmotnosť vozidla je 1700 kg.
Renault sľubuje, že nový sériový Scenic založený na koncepte sa objaví v roku 2024.