Prečo by sme nemali otáčať volant s posilňovačom riadenia až na koniec? Pozrime sa na to v článku.
29. marca 2019Pár desaťročí dozadu nebol u nás posilňovač riadenia bežný. Vtedy sme museli mať buď poriadnu silu v rukách alebo sa muselo auto posúvať. Vtedy išlo riadenie ľahšie. Lenže v dnešnej dobe majú už všetky autá posilňovač riadenia. Samozrejme posilňovač je super vec, ale je to technika naviac, ktorá sa tiež môže pokaziť.
Posilňovač riadenia nie je zrovna nespoľahlivá vec na aute. Vo väčšine prípadoch vydrží celú životnosť auta, poprípade dlhé roky. Lenže šetriť posilňovač sa tiež môže vyplatiť. K jeho ničeniu tiež patrí otáčanie volantu až na koniec. Áno! Pri parkovaní je super vytočiť volant na doraz, ale týmto môže trpieť hydraulický posilňovač. Poďme sa pozrieť prečo.
V hydraulickom posilňovači riadenia nájdeme v prvom rade čerpadlo, ktoré tlačí potrebné množstvo kvapaliny a tým pádom vytvára tlak. Súčasťou hydraulického posilňovača sú aj ventily. Práve tie sa pri otočení volantu na doraz úplne otvoria. Vtedy sa vytvára nadmerný tlak oleja čo môže nadmerne zaťažiť čerpadlo, hadice a tesnenia. No a nič nedmerne zaťažované nevydrží dlho.