Poznáme ďalšie detaily o novej Mazde CX-60.
8. apríla 2022SUV Mazda CX-60 debutovalo pred mesiacom v Európe a stalo sa prvým modelom na novej platforme klasického usporiadania motora. Teda pozdĺžne uložený motor a prioritne poháňané zadné kolesá. Vtedy však spoločnosť predstavila len najvhodnejšiu hybridnú verziu pre Európu. Teraz sa predstavenie CX-60 konalo v rodnom Japonsku a tu Mazda prezradila oveľa viac detailov!
Na domácom trhu je CX-60 s dĺžkou 4740 mm so svetlou výškou 180 mm ponúkané v štyroch verziách. Základná verzia s už známym štvorvalcom Skyactiv-G s objemom 2,5 litra. Má geometrický kompresný pomer 13:1 a udávaný výkon 188 koní a 250 Nm.
Rovnaký motor, ale v mierne posilnenej verzii (191 k, 261 Nm) je použitý v prvom plug-in hybride e-Skyactiv PHEV od Mazdy. Medzi benzínovým motorom a prevodovkou je zabudovaný elektromotor, ktorý produkuje 175 koní a 270 Nm. Špičkový výkon systému je 327 k a 500 Nm. Toto je najvýkonnejšia cestná Mazda v histórii.
Hybrid je vybavený lítium-iónovou batériou s kapacitou 17,8 kWh, ktorá je umiestnená pod podlahou kabíny. Plné nabitie by malo stačiť na 63 km v elektrickom režime, ktorý umožňuje jazdiť rýchlosťou až 100 km/h. Spotreba paliva v hybridnom režime je len 1,5 l / 100 km. Pri zaťažení náraze dokáže CX-60 zrýchliť na 100 km/h za 5,8 sekundy s maximálnou rýchlosťou 200 km/h.
Na CX-60 debutoval radový šesťvalcový turbodiesel Skyactiv-D s objemom 3,3 litra. Bol vytvorený na základe existujúceho štvorvalcového motora 2,2, priemer valca bol zachovaný (86 mm) a zdvih piestu bol znížený z 94,3 na 94,2 mm, kompresný pomer bol 15,2: 1. V základnej verzii má nový motor výkon 231 koní a 500 Nm.
Nebude existovať úplný hybrid na báze turbodieselu, ale k dispozícii bude mierne hybridný e-Skyactiv D so 48-voltovým M Hybrid Boost štartér-alternátorom. Tento elektrický doplnok produkuje 17 koní a 153 Nm, funguje v rámci systému štart-stop a pomáha v prvých sekundách akcelerácie. Batéria s kapacitou 0,33 kWh je umiestnená pod sedadlom predného spolujazdca. Naftový motor mild-hybridu je posilnený na 254 koní a 550 Nm. Maximálna rýchlosť je 220 km/h, čas zrýchlenia na 100 km/h je 7,3 s.
Všetky štyri modifikácie majú rovnakú prevodovku. Ide o osemstupňový automat vlastnej konštrukcie. Namiesto meniča krútiaceho momentu je namontovaná mokrá spojka. Podobné riešenie používa už dlhšie aj AMG.
Bohužiaľ, predchádzajúce tvrdenie, že Mazda CX-60 má stály pohon všetkých kolies, sa ukázalo ako nesprávne. Prevodovka i-Activ AWD má stály pohon zadných kolies a lamelovú spojku JTEKT na pohon prednej nápravy. Ale keďže táto spojka funguje vždy s predstihom, tak obchodníci si dovolili reklamovať stály pohon všetkých kolies.
Na japonskom trhu sa vozidlá Mazda CX-60 začnú predávať na jeseň. Hoci v Európe by sa v lete mali objaviť nabíjateľné hybridy. Mimochodom, v ponuke sa očakáva ešte minimálne jedna úprava s radovým benzínovým šesťvalcom e-Skyactiv X s objemom 3,0 litra. Všetky tieto jednotky budú použité pre ďalšie modely „veľkej“ rodiny (Large Product Group). Platforma novej generácie, plne elektrický Skyactiv EV, je už vo vývoji, pričom prvé autá na nej založené sa očakávajú v roku 2025.