Porsche oficiálne predstavilo Cayenne Coupe.
23. marca 2019Vozidlá SUV coupe sa predávajú veľmi dobre. To automobilky vedia a preto vyvíjajú vozidlá tohto typu. Však všetko to začalo BMW v roku 2008. Vtedy predstavilo X6. Neskôr prišiel Mercedes-Benz s GLE Coupe. Minulý rok sa pripojilo aj Audi s Q8 a teraz sa pripája k segmentu SUV Coupe aj Cayenne Coupe. Porsche síce malo byť ako športová automobilka medzi prvými, ktorí predstavia SUV Coupe, ale hovorí sa, že na dobré sa čaká.
Nový Cayenne Coupe je dlhší o 13 mm než bežný Cayenne, pričom rázvor ostáva nezmenený. Výška vozidla je nižšia o 20 mm. Kvôli zvažujúcej sa streche dostáva coupe nové piate dvere a ŠPZ sa presúva do nárazníka. Piate dvere tiež dostali adaptívne krídlo, ktoré je súčasťou aktívnej aerodynamiky. Toto krídlo sa pri rýchlosti nad 90 km/h dokáže zdvihnúť o 135 mm čím zvýši prítlak na zadnej náprave.
Interiér novinky je štandardne vybavený panoramatickou strechou, ale za príplatok môže byť karbónová, teda bez panorámy. V štandarde je taktiež štvormiestna verzia. Ak bude chcieť zákazník päťmiestnu verziu, tak nie je problém. Dokonca si nebude musieť ani priplatiť. Okrem toho nájdeme v interiéri alcantaru a dekoratívne prkvy z uhlíka a hliníka. Ináč interiér Cayenne Coupe je rovnaký ako má bežný Cayenne. Avšak zadné sedačky sú kvôli streche nižšie o 30 mm.
Objem batožinového priestoru je 625 litrov, ale verzia Turbo má len 600 litrov. Objem batožinového priestoru štandardného Cayenne je 770 litrov.
Zo začiatku budú v ponuke len dve verzie. Porsche Cayenne Coupe a Cayenne Coupe Turbo. Základnú verziu poháňa prepĺňaný 3,0 litrový šesťvalec s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Na stovku sa dostane za 6 sekúnd a maximálna rýchlosť je 243 km/h. Silnejšiu verziu poháňa prepĺňaný 4,0 litrový osemvalec s výkonom 550 koní a krútiacim momentom 770 Nm. Na stovku sa dostane za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 286 km/h. Verzia Turbo má aj športový výfukový systém. Obe verzie majú poháňané všetky kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku. V základe oboch verzií je aj balíček Sport Chrono a adaptívne tlmiče.
Slovenské ceny zatiaľ nemáme, ale v Nemecku bude základ stáť 83 711€. Verzia Turbo bude stáť 146 662€. Samozrejme príplatky dokážu cenu zvýšiť o dosť vyššie.