Polestar 2 prešiel aktualizáciou. Pohon zadných kolies namiesto predných.
25. januára 2023Liftback Polestar 2 prešiel prvou veľkou modernizáciou. Po elektromobiloch Volvo XC40 a C40 s novou platformou zmenil typ základného pohonu. Ak predtým mali verzie Single Motor pohon predných kolies, teraz majú pohon zadných kolies. Samotná modulárna platforma CMA je rovnaká, inžinieri však vymenili nielen motory, ale aj ďalšie elektrické zariadenia.
Pôvodná verzia Standard Range Single Motor má teraz zadný synchrónny elektromotor, ktorý produkuje 272 koní a 490 Nm, kým predchádzajúci liftback s predným náhonom mal len 231 koní a 330 Nm. Čas zrýchlenia na 100 km/h sa znížil zo 7,4 na 6,4 s. Batéria LG Chem má rovnakú kapacitu 69 kWh, zmenilo sa však chemické zloženie. To umožnilo zvýšiť dojazd (zo 474 na 518 km) a zvýšiť výkon jednosmernej nabíjačky (zo 130 na 135 kW).
Verzia Long Range Single Motor s pohonom zadných kolies zvýšila výkon motora na 299 koní a krútiaci moment na 490 Nm. Preto do 100 km/h takýto liftback zrýchli ešte rýchlejšie, za 6,2 s. Verzia s pohonom všetkých kolies Long Range Dual Motor má výkon 421 koní a 740 Nm namiesto doterajších 408 koní a 660 Nm. Na prednej náprave je inštalovaný asynchrónny elektromotor, ktorý sa pripája len v prípade potreby. Čas zrýchlenia na „stovku“ sa skráti zo 4,7 na 4,5 sekundy. Napokon, špičková verzia si zachováva rovnaký špičkový výkon (476 k), no krútiaci moment sa zvýšil zo 680 na 740 Nm a zrýchlenie na 100 km/h trvá 4,2 s namiesto 4,4 s.
Verzie Long Range dostávajú aj novú batériu CATL, ktorej kapacita sa zvýšila zo 78 na 82 kWh a výkon jednosmernej nabíjačky sa zvýšil zo 155 na 205 kW. Výmena batérie v spojení s výkonnejšími elektromotormi umožnila zvýšiť dojazd na jedno nabitie. Pre verziu Long Range Single Motor s pohonom zadných kolies z 542 na 635 km. Dvojitý motor s dlhým dojazdom má dojazd od 482 do 592 km. Dvojmotorové vozidlá pre USA, Kanadu, Čínu a Južnú Kóreu však stále majú staré batérie a nabíjačky.
Hlavným vizuálnym znakom modernizovaných áut je pevná zástrčka namiesto imitácie masky chladiča. Vývojári tento panel nazývajú SmartZone, pretože má kameru a radar adaptívneho tempomatu. Zmenený je aj dizajn kolies. Interiér je rovnaký, no základná výbava je rozšírená. Teraz obsahuje bezdrôtové nabíjanie, všestranné kamery, systém udržiavania v jazdnom pruhu a množstvo ďalších asistentov.
Modernizované elektrické vozidlá Polestar 2 sú už dostupné na objednávku v Európe, ale dodávky sa začnú až v treťom štvrťroku tohto roka. Začínajúca cena je 50 190 eur, pričom vrcholná verzia Performance stojí minimálne 64 690 eur.