Nový Ford Focus ST dostáva výkonný benzínový a dieselový motor. Taktiež aj elektronický samosvorný diferenciál.

Nový Ford Focus ST dostáva výkonný benzínový a dieselový motor. Taktiež aj elektronický samosvorný diferenciál.

18. februára 2019 0 Od spiatocka.sk

Ford Focus už je nejaký ten mesiac na trhu, avšak stále nebola v ponuke športová verzia ST. Na internete bolo veľa dohadov, no hádať už nemusíme. Nový Focus ST bol predstavený práve dnes. Ponúkne výkonný benzínový a dieslový motor. Taktiež aj elektronický samosvorný diferenciál. Poďme sa teda na nový Focus ST pozrieť.

Športový Focus ST dostáva pod kapotu prepĺňaný 2,3 litrový zážihový štvorvalec EcoBoost s výkonom 280 koní a krútiacim momentom 420 Nm. Dieslová verzia má pod kapotou 2,0 litrový diesel EcoBlue s výkonom 190 koní a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je dostupný od 2 000 ot./min. Zážihový agregát 2,3 EcoBoost využíva inovatívnu technológiu anti-lagu, ktorý využíva aj Ford GT alebo F-150 Raptor. Táto technológia necháva pri ubratí plynu otvorenú škrtiacu. Vďaka tomu sa udrží rýchlosť otáčania turba, čo umožní rýchlejšie zvýšenie tlaku v prípade potreby. K rýchlejšej reakcii na plyn pomáha aj turbo typu twin-scroll s nízkou zotrvačnosťou. Diesel má zasa turbo s nízkou zotrvačnosťou a s variabilnou geometriou lopatiek. Výkon sa prenáša cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku alebo 7-stupňovú automatickú prevodovku na predné kolesá. V prípade manuálnej prevodovky má vozidlo funkciu automatického medziplynu. Táto funkcia vlastne zabezpečí vyrovnanie otáčok, čo umožní hladšie zaradiť prevodový stupeň. Toto je veľmi vhodné pre neskúsených šoférov. Samozrejmosťou je aj vypnutie tohto systému.

Ak sa presunieme k pohonu, tak benzínová verzia má elektronický samosvorný diferenciál s hydraulicky aktivovanými spojkami. Podľa Fordu takýto diferenciál zaistí precíznejšie a rýchlejšie reakcie než mechanický samosvor. Dieslová verzia sa musí uspokojiť len s vektorovaním točivého momentu s brzdením vnútorného kolesa.

Samozrejmosťou je aj lepšie naladenie podvozka než má bežná verzia. Naladenie má byť univerzálne, teda použiteľné na každý deň, ale šofér si dokáže užiť jazdu na okreske alebo na okruhu. Pružiny znižujú svetlú výšku o 10 mm, pričom vpredu sú o 20% tuhšie a vzadu sú o 13% tuhšie než má bežná verzia. Brzdy sú teraz silnejšie a riadenie je rýchlejšie.

Ford Focus ST

Po dizajnovej stránke ST dostáva výraznejšiu prednú masku a strešný spojler. Na zadnej strane by sme už márne hľadali dvojicu výfukov uprostred. Po novom sú výfuky po bokoch. To umožní lepšie upevniť ťažné zariadenie.

Tak a sme na konci. Novinka bude verejnosti predstavená na autosalóne v Ženeve. Každopádne ti určite prinesieme video novinky priamo zo Ženevy.

eshop spiatocka.sk