Motorky Suzuki budú mať v budúcnosti pravdepobne inak uložený motor. Svedčí o tom patentový snímok.
5. apríla 2019Vďaka patentovým snímkom si môžeme vždy pozrieť projekty, ktoré prebiehajú v zákulisí spoločností. A to je jedno či sa jedná o autá alebo motorky. Vždy je na nich vidieť použitá nová technika, poprípade niekedy aj dizajn. Svedčí o tom aj tento patentový snímok, na ktorom je motorka Suzuki s novým uložením motora.
Na patentovej snímke vyššie môžeš vidieť nové uloženie motoru na motorke Suzuki. Motor podľa patentu je kompletne prevrátený do inej polohy. Všimni si, že valec je umiestnený hore, hlava valcu tesne za prednou vydlicou, kľukový je vzadu, prevodovka dole a zvody výfuku sú vedené dole. Podobne riešený motor mali v minulosti endurá od Husaberg, avšak to sa jednalo len o jednovalec. Suzuki síce neudáva o aký motor sa jedná, ale pravdepodobne pôjde o jednovalec alebo dvojvalec. Štvorvalec by bol už veľmi široký. Kvôli tomu by musel byť rám široký v mieste uchytenia prednej vydlice, čo by malo za následok zhoršenie otáčania.
Lenže aké výhody má také uloženie? Usporiadanie motora umožní spraviť kratší rázvor, čiže aj zlepšiť jazdné vlastnosti. Zároveň tu vzniká priestor pre umiestnenie dlhšieho kyvného ramena vzadu. To by malo tiež zlepšiť stabilitu a znížiť zmeny geometrie počas pohybu pruženia. Ďalšia výhoda uloženia motoru je, že vznikne viac priestoru pre umiestnenie zvodov a umiestnenie samotného výfuku.
Okrem výhod si spomenieme aj otázky, ktoré môžu potrápiť motocykel s takým motorom. Podľa patentu sa jedná o vodou chladený motor. Vpredu bude málo miesta, čiže chladič môže byť umiestnený na bokoch. Tiež palivová nádrž nemôže byť na bežnom mieste. Tá sa bude musieť presunúť pod sedadlo. Vzduchový filter, batéria a elektronika sa nasťahujú pod prednú časť sedadla.
Je otázne kedy príde do sériovej výroby motocykel s takým uložením motora. Čoskoro to pravdepodobne nebude. Aj keď Suzuki nás môže prekvapiť.