MG odhalilo špecifikácie nového roadsteru Cyberster. Podvozok ladil bývalý inžinier Ferrari.
29. augusta 2023Na medzinárodnom autosalóne v Chengdu v Číne predstavila britsko-čínska značka MG naplno športový roadster Cyberster. Pripomeňme si, že prvé predstavenie sériovej verzie automobilu sa uskutočnilo v júli na Goodwood Festival of Speed v Británii, ale teraz boli úplne odhalené jeho technické vlastnosti.
Dvojmiestne auto má čisto elektrický pohon. Dvojica elektromotorov produkuje celkovo 536 koní výkonu a krútiaci moment je 725 Nm. Pohon všetkých kolies je samozrejmosť. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 3,2 sekundy. Motory poháňa lítium-iónová batéria s kapacitou 77 kWh, na jedno plné nabitie prejde roadster až 576 km.
Celková dĺžka, šírka a výška roadsteru sú 4376, 1905 a 1320 mm, rázvor náprav je 2667 mm. Do budúcna je v pláne aj lacnejšia verzia športového auta s pohonom zadných kolies s jediným motorom s výkonom 300 koní a s batériou so zníženou kapacitou (64 kWh). MG Cyberster sa štandardne dodáva s brzdami Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi, skladacím látkovým vrchom, audio systémom Bose a multimediálnym balíkom Qualcomm Snapdragon 8155. Tvrdí sa, že Marco Fainello, bývalý špecialista pretekárskeho tímu Formuly 1 Scuderia Ferrari, sa zaoberal dolaďovaním podvozku roadsteru.
Značka MG bola založená v Spojenom kráľovstve v roku 1924, väčšinu svojej histórie spoločnosť vyrábala športové autá, do roku 2006 bola čisto britská, jej posledným vlastníkom vo Foggy Albion bola skupina MG Rover. Po krachu tohto holdingu v roku 2006 MG odkúpila čínska Nanjing Automobile, no aj tá skrachovala a v roku 2011 sa v plnej sile stala súčasťou silnej SAIC Group. Teraz pod slávnou značkou vyrábajú širokú škálu automobilov, hatchbacky, sedany, kombi a crossovery. S príchodom Cybersteru sa vracia duša značky, ktorá bola kedysi známa svojimi šikovnými malými športovými roadstermi. Novinka sa bude vyrábať v Číne.
Treba poznamenať, že Číňania boli medzi prvými, ktorí sa rozhodli pre výrobu športových roadsterov s čisto elektrickým pohonom. Japonská Mazda Motor, ktorá je uznávanou osobnosťou výroby malých roadsterov, nedávno oznámila, že neurobí zo svojej MX-5 čistý elektromobil, keďže elektrický pohon je kvôli ťažkým batériám v rozpore s myšlienkou ľahkého športového auta.