Koenigsegg Gemera je prvé Mega-GT na svete s brutálnym výkonom a krútiacim momentom.
3. marca 2020Koenigsegg asi veľmi predstavovať nemusím. Vyrábajú brutálne a rýchle autá. Avšak majú menší problém. Sú pre dve osoby a na dlhé cesty vozidlá Koenigsegg asi nebudú. Nový model Gemera to mení. Je to prvý štvormiestny Koenigsegg na svete a zároveň tvorca nového segmentu Mega-GT.
Koenigsegg Gemera je plnohodnotné štvormiestne vozidlo. V interiéri nájdeš štyri samostatné sedadlá, ktoré sú vyhrievané. Predné sedadlá sú elektricky ovládané. Pre cestujúcich je k dispozícii 3-zónová klimatizácia, bezdrôtové nabíjanie telefónov vpredu a vzadu, WiFi hotspot, chladené a vyhrievané držiaky na nápoje, Apple CarPlay, prémiové ozvučenie mnoho ďalšieho. Toto je výbava hodná luxusnej limuzíny, ale my sa bavíme o aute s brutálnym výkonom. Bezpečie posádky zabezpečuje pevný karbónový monokok, šesť airbagov a asistenčné systémy.
O pohon Koenigsegg Gemera sa starajú tri elektromotory a jeden spaľovací motor so spoločným výkonom 1 700 koní a krútiacim momentom 3 500 Nm. To sú vražedné hodnoty toto. Akcelerácia na 100 km/h trvá len 1,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 400 km/h.
Dva elektromotory sú umiestnené na zadných kolesách a jeden je vpredu umiestnený na kľukovú hriadeľ motora. Spaľovací motor má tri valce objem dva litre a jeho výkon je 600 koní. Krútiaci moment je 600 Nm. Lenže tento motor vie byť ekologický podobne ako elektromotor. Ak je nádrž naplnená etanolom druhej generácie (Gen 2.0) alebo metanolom, tak emisie sú podobné aké má elektromobil. Predtým ako budú tieto palivá bežné vie Gemera jazdiť na bežný benzín. Na čisto elektrický pohon vie Gemera prejsť 50 kilometrov a maximálna rýchlosť na elektrický pohon je 300 km/h.
Koenigsegg Gemera je obmedzený len na 300 kusov a cena pravdepodobne nebude nízka. Aj tak sa pokúsime otestovať toto brutálne auto.