Kimera Evo38 kupé. Retro auto dostalo pohon všetkých kolies.

Kimera Evo38 kupé. Retro auto dostalo pohon všetkých kolies.

27. februára 2024 0 Od spiatocka.sk

Talianska spoločnosť Kimera Automobili predstavila svoje prvé auto v roku 2021, bol to veľkolepý restomod Evo37. Bol vyrobený v prísnom súlade s ideológiou legendárneho športového vozidla Lancia 037 – posledného modelu s pohonom zadných kolies, ktorý v roku 1983 vyhral majstrovstvá sveta v rally (WRC). Kimera restomod mala rovnako ako originál iba pohon zadných kolies, dvojlitrový preplňovaný motor a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. A teraz na autosalóne v Ženeve debutovala ďalšia iterácia s názvom Evo38.

Kupé Kimera Evo38 stále vychádza z centrálnej časti karosérie sériovej dvojdverovej Lancie Montecarlo s príplatkovými rúrkovými rámami vpredu aj vzadu. Vonkajšie panely vo všeobecnosti nadväzujú na dizajn Evo37, no sú tu väčšie a agresívnejšie prívody vzduchu a navyše je tu viac titánových a uhlíkových prvkov. Je to potrebné na udržanie suchej hmotnosti na úrovni modelu Evo37 (približne 1100 kg), pretože kupé Evo38 má vážny technický „doplnok“ systém pohonu všetkých kolies!

Toto však nie je pohon všetkých kolies so stredovým diferenciálom, ktorý sa objavil na autách Lancia Delta v osemdesiatych rokoch. Súdiac podľa popisu, za distribúciu trakcie medzi nápravami je zodpovedná moderná elektrohydraulická spojka, navyše predná náprava dokáže byť úplne odpojená, čo ponecháva autu pohon zadných kolies. Nastavenia pohonu všetkých kolies je možné meniť v reálnom čase.

Za sedadlami je modernizovaný 2,1-litrový štvorvalec s kombinovaným preplňovaním. Jeho výkon sa zvýšil na 608 koní a 580 Nm, to znamená, že nárast bol viac ako 100 koní a 30 Nm. Neskôr bude k dispozícii na objednávku sekvenčná prevodovka s elektrickými pohonmi, ale zatiaľ je motor spárovaný s už známou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá má skrátený rozsah prevodov. Prepracovaný bol aj podvozok, objavili sa nové elektronicky riadené tlmiče. Predná náprava je vybavená systémom zdvíhania karosérie, aby nedošlo k poškodeniu prednej časti na nerovnom povrchu.

Prvé retro auto s pohonom zadných kolies bolo vyrobené v 37 exemplároch a nová verzia s pohonom všetkých kolies sa bude predávať v 38 exemplároch. Zároveň spoločnosť Kimera už oznámila svoj tretí projekt hyperauto K-39, ktorý bude predstavený toto leto.