Hyundai predstavil informácie o automatickej prevodovke v Kona N.
10. apríla 2021Premiéra Hyundai Kona N sa blíži a automobilka Hyundai pomaly zverejňuje informácie o tomto vozidle. Najnovšie sa pozrieme na automatickú prevodovku DCT N vo vozidle Hyundai Kona N.
Hyundai už v súčasnosti používa automatickú prevodovku s indexom D8F48, ktorá je použitá vo vozidlách Veloster N a Sonata N-Line. Táto prevodovka dokáže zvládnuť krútiaci moment až 471 Nm. Prevodovka v Kona N dostala vylepšený mazací systém pre súčiastky s dvoma vylepšenými vysokotlakovými čerpadlami. Efektívnejšie načerpávajú a chladia olej, čím zabraňujú prehriatiu pri zvýšenom zaťažení a pri jazde v teréne.
Nová prevodovka má až osem prevádzkových režimov.
Normal (štandardný), Eco (ekonomický), Sport (šport), N (závodný) a Custom (podľa seba). Boli pridané ďalšie tri režimy. N Power Shift, N Grin Shift a N Track Sense Shift. Prvý sa aktivuje, keď je škrtiaca klapka otvorená na viac ako 90%, čo vytvára takzvaný kop pri radení rýchlostí a núti motor k tomu, aby z výfukového systému vydával veľkolepé zvuky. Druhý režim (N Grin Shift) je určený na efektívne zrýchlenie. Prevodovka a motor bežia na hranici svojich možností po dobu 20 sekúnd, čo umožňuje vozidlu čo najrýchlejšiu akceleráciu. Na opätovné použitie tejto funkcie je potrebné, aby stroj potom vychladol aspoň 40 sekúnd. Tretí (N Track Sense Shift) je navrhnutý pre trvale rýchlu jazdu na závodných tratiach.
Novú prevodovku je tiež možné nastaviť, aby pracovala v režime pohonu zadných kolies. S veľkou pravdepodobnosťou bude táto funkcia vhodná na driftovanie.
Pohonné ústrojenstvo bolo testované na severnej slučke Nurburgring. Prototyp Kona N celkovo najazdil 480 kôl, čo je asi 10 000 kilometrov. V prepočte na jazdu po verejných cestách je to asi 180 000 km.
Prevodovka je spojená s 2,0-litrovým turbomotorom s výkonom 280 koní. Tento motor poznáme z ostatných modelov N.