Ferrari SP51 je nový dvanásťvalcový roadster.

Ferrari SP51 je nový dvanásťvalcový roadster.

29. septembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Divízia Ferrari Special Projects vytvorená na stavbu špeciálnych áut na individuálne zákazky, predstavila svoj ďalší výtvor. Tentokrát bol zákazníkom dlhoročný klient Ferrari z Taiwanu, ktorý zbiera autá tejto talianskej značky. A objektom na zmenu bol  roadster Ferrari 812 GTS s motorom V12 umiestneným vpredu.

Auto pod indexom Ferrari SP51 bolo vytvorené silami vlastného dizajnérskeho centra pod vedením Flavia Manzoniho. Vzhľad roadsteru bol vážne prepracovaný. Všetky vonkajšie panely karosérie boli vytvorené nanovo a dokonca boli nainštalované pôvodné svetlomety a uhlíkové vlákna boli široko používané pre čierne vložky na karosérii. Nové 20-palcové kolesá tiež s podložkami z uhlíkových vlákien na každom lúči.

Roadster nemá žiadnu strechu ani tvrdú ani mäkkú. Inžinieri doladili unikátne auto v aerodynamickom tuneli, aby znížili hluk a turbulencie vzduchu v otvorenej kabíne. K tomu slúži aj masívny priečny nosník inštalovaný za hlavami jazdcov, ktorý vizuálne imituje karosériu typu targa.

  

Keď už hovoríme o dizajne a koncepcii auta, spoločnosť tentoraz nerobí paralely s historickými modelmi Ferrari. Sfarbenie je však stále odkukané z pretekárskeho Ferrari 410 S z roku 1955. Hlavná farba Rosso Passionale sa používa ako na karosérii, tak aj na čalúnení sedadiel v alcantare. A modro-biele pruhy sa tiahnu nielen pozdĺž karosérie, ale aj interiérom.

Okrem dokončovacích materiálov zostal interiér Ferrari SP51 štandardom. A o technických vylepšeniach nepadlo ani slovo. Darcovský roadster Ferrari 812 GTS mal atmosférický motor V12 6,5 (800 k), sedemstupňového robota s dvomi spojkami, pohon zadných kolies a plne ovládaný podvozok. Cena unikátneho kupé nie je zverejnená, no nebude malá. Konečný účet za takéto projekty je spravidla niekoľko miliónov eur, pretože firma musí vrátiť nielen výrobu samotného stroja v jedinom exemplári, ale aj všetky projekčné a inžinierske práce.