Do rodiny Maserati Grecale pribudlo elektrické SUV Grecale Folgore.
23. apríla 2023Benzínové SUV Maserati Grecale vstúpili na trh minulý rok. Ale zároveň s uhľovodíkovými verziami bola pred rokom predstavená aj elektrická úprava Folgore. Až teraz je úplne pripravený na výrobu. Debut sa uskutočnil na autosalóne v Šanghaji.
Prvým sériovo vyrábaným elektromobilom Maserati nebolo tak dávno predstavené kupé GranTurismo Folgore s tromi motormi a 800-voltovým elektrickým systémom. Ale SUV má veľmi odlišnú elektrickú architektúru. Má pracovné napätie elektrického systému 400 voltov a iba dva motory. Jeden na každej náprave. Tieto motory sú rovnaké a celkovo dávajú 557 koní a 820 Nm. Pre porovnanie motor V6 biturbo vo verzii Trofeo vyvinie 530 koní a 620 Nm.
Kapacita batérie umiestnenej pod podlahou je 105 kWh (oproti 92,5 kWh pri elektrickom kupé), odhadovaný dojazd je 500 km. Výkon AC nabíjačky je 22 kW, DC až 150 kW. Ale celá táto elektrická úspora spôsobila, že batériove SUV je takmer o 450 kg ťažšie ako benzínové. Má 2480 kg v prevádzkovom stave.
Nie je prekvapujúce, že Folgore je z hľadiska dynamiky horšie ako verzia Trofeo. Zrýchlenie na „stovku“ trvá 4,1 s oproti 3,8 sekúnd a elektrická verzia zrýchli na 200 km/h za 16,1 s oproti 14,2 s. Maximálna rýchlosť je len 220 km/h namiesto 285 km/h. Na výber sú jazdné režimy: Max Range (nie viac ako 130 km/h), GT, Sport a Offroad. Vzduchové odpruženie je štandardom elektrického vozidla.
Navonok sa verzia Folgore od benzínovej verzie Trofeo líši inou prednou maskou a úpravami nárazníka (namiesto prívodov vzduchu a výfuku). Zmenil sa aj dizajn kolies. Na výber sú možnosti s priemerom 19 až 21 palcov. A v kabíne sa rozdiely prejavujú vo výzdobe a grafike virtuálnych prístrojov. Objem kufra je rovnakých 535 litrov ako u mladších mild hybridov.
Maserati Grecale Folgore bude v predaji do konca roka, takže cena ešte nebola zverejnená. A ďalším elektromobilom spoločnosti bude Maserati MC20 Folgore, teda batériou poháňaná verzia superšportu MC20 s motorom v strede.
Na výstavu v Šanghaji priviezli Taliani iba platformu budúceho autá. Monokok z uhlíkových vlákien s pomocnými rámami a inštalovanými elektrickými komponentmi. Tento elektromobil bude mať 800-voltový elektrický systém a tri motory, no predstaví sa neskôr. Maserati plánuje úplný prechod na elektrické vozidlá do roku 2030.