Bolo predstavené najvýkonnejšie cestné Ferrari všetkých čias.
30. mája 2019O novom Ferrari sa hovorilo skoro celý mesiac. Na internete boli zverejnené rôzne informácie o výkone, pohone, ale zverejnené boli aj rôzne odhady. Napríklad, že Ferrari začne montovať do nového vozidla šesťvalec spolu s hybridným ústrojenstvom. Našťastie talianska automobilka nepristúpila k takému riešeniu. Viac si povieme nižšie.
Ferrari našťastie nepoužilo šesťvalec na pohon nového hyperšportu, aj keď šesťvalec by bol určite ľahší. O pohon sa stará preplňovaný 4,0 litrový osemvalec s výkonom 780 koní a k nemu sa pripájajú ďalšie tri elektromotory. Jeden je umiestnený na zadnej náprave a dva na prednej náprave. Spoločný výkon hybridného pohonu je 986 koní a krútiaci moment je 800 Nm. Vďaka tomu dokáže nové Ferrari SF90 Stradale zrýchliť na stovku za 2,5 sekundy a dvesto zvládne za 6,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 342 km/h. Je to o niečo nižšie než má LaFerrari, ale taliani hovoria, že ich nová vlajková loď je rýchlejšia na okruhu Fiorano vďaka výbornej aerodynamike. Pri rýchlosti 250 km/h vytvára prítlak 390 kg. Pre porovnanie LaFerrari produkuje menší prítlak o 30 kg. Ekologicky založených ľudí tiež poteší batéria s kapacitou 7,9 kWh a dojazd čisto na elektrickú energiu až 25 km s maximálnou rýchlosťou 125 km/h.
F90 Stradale má aj dva zaujímavé režimy Performance a Qualify, ktoré nastavia elektromotory na jazdu na okruhu. Prvý režim Performance nastaví spaľovací motor tak, aby vydával čo najviac výkonu, ale zároveň nabíjal batérie. Druhý režim Qualify využíva naplno spaľovací motor a elektromotory.
Po dizajnovej stránke sa nové Ferrari veľmi neodlišuje od ostatných modelov. Ak sa pozrieme na Enzo alebo LaFerrari, tak je hneď vidieť, že sa jedná o vlajkovú loď. V prípade SF90 Stradale to tak nie je. Klasickú siluetu si zanecháva z 488 alebo z F8 Tributo, ale rozdielov nájdeme viac. Nové SF90 má nové agresívne predné svetlá a nové nasávanie vzduchu na prednom nárazníku. Na prednej kapote si môžeš všimnúť výrez, ktorý nadväzuje na F50 alebo Enzo. Na zadnej strane nájdeme štvoricu hranatých svetiel, pod nimi dvojicu výfukov a na spodku difúzor z uhlíkových vlákien.
Interiér je navrhnutý jednoducho, ale moderne. Nájdeme v ňom viacero displejov, ale ten najväčší s priemerom 16″ je namiesto budíkov.
Novinka by sa mala dostať do predaja tento alebo budúci rok. Cena zatiaľ nebola zverejnená, ale treba rátať, že bude viac ako milión eur.