Tento rok oslávi pickup Mitsubishi L200 svoje 45. výročie. Za tento čas sa vyrobilo 5,6 milióna áut piatich generácií, ktoré sa oficiálne predali vo viac ako 150 krajinách. A teraz na scénu vstupuje pick-up šiestej generácie. Premiéra sa konala v malej domovine modelu v Thajsku, kde sa nachádza hlavný závod. Na miestnom trhu sa L200 predáva pod názvom Mitsubishi Triton.
Nový pickup bol plne vyvinutý spoločnosťou Mitsubishi Motors, pretože je mu priradený tento segment trhu v rámci aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Následne budú na základe nového L200 vytvorené ďalšie generácie pick-upov Nissan Navara a Renault Alaskan, pričom každý bude mať svoje vlastné charakteristiky. Takže L200 si zachováva množstvo prvkov, ktoré sú vlastné tomuto konkrétnemu modelu.
V ponuke sú stále tri varianty kabín. Jednoradová Single Cab, jeden a pol kabína Club Cab a dvojradová Double Cab. Nový Triton sa zároveň výrazne zväčšil ako jeho predchodca. Napríklad rázvor narástol okamžite o 130 mm až na 3130 mm, hoci aktuálna Navara ho má ešte viac (3150 mm). Rozmery najpopulárnejšej verzie s dvojradovou kabínou a pohonom všetkých kolies sú nasledovné: dĺžka – 5360 mm (plus 135 mm), šírka – 1930 mm (plus 115 mm), výška – 1815 mm (plus 40 mm).
Experimenty s efektívnymi tvarmi a jemnými líniami sú minulosťou. Nové L200 sa stalo „hranatým“ a brutálnejším. Čelné sklo je inštalované bližšie k vertikále, mnohé prvky sa zväčšili a sú masívnejšie, vrátane kľučiek dverí, schodíkov a dokonca aj otvoru palivovej nádrže (stále má 75 litrov). V konštrukcii karosérie bola použitá oceľ s ultra vysokou pevnosťou (až 1180 MPa v prahoch predných dverí), takže sa ukázalo, že je ľahšia ako predtým.
Rámová konštrukcia je zachovaná, ale samotný rám je nový, vyrobený z pevnejšej ocele a má zväčšenú časť nosníkov (plus 65%). Tuhosť v ohybe rámu sa zvýšila o 40 % a torzná tuhosť sa zvýšila o 60 %. Architektúra podvozku je rovnaká, ale samotné odpruženie je iné. Pri predných pružinových dvojitých lichobežníkových ramenách je uloženie horných ramien posunuté nahor, čo umožnilo zväčšiť zdvih pruženia o 20 mm. Vzadu je stále náprava na pružinách plus bubnové brzdy.
Nakladacia výška sa znížila o 45 mm (teraz 820 mm), iné rozmery nákladnej plošiny však Mitsubishi neposkytuje. Jednoduché verzie stále nemajú zadný nárazník, zatiaľ čo drahšie výbavy majú v bokoch nárazníka zabudované silné schodíky, ktoré sú priamo spojené s nosníkmi rámu a dokážu odolať hmotnosti osoby.
Interiér sa stal priestrannejším a drahším s lepším čalúnením a lepším plastom. Aj keď pracovné verzie, v Ázii veľmi obľúbené, majú stále jednoduchý plast a minimum príplatkov. Neexistovala žiadna radikálna digitalizácia: L200 si zachoval analógové prístroje, tlačidlový panel klimatizácie a pevný volič automatickej prevodovky. Na strope sú inštalované ďalšie vetracie kanály.
Turbodiesel 4N15 bol nahradený modernizovaným motorom 4N16, ktorý debutoval minulý rok v Minibuse Nissan Caravan. K zásadným zmenám nedochádza, dokonca zostal zachovaný aj pracovný objem (2,4 litra). Pre Triton je naftový motor ponúkaný v troch verziách a všetky majú turbodúchadlo s variabilnou geometriou vodiacich lopatiek. Ich výkon je 150 koní a 330 Nm, 184 k a 430 Nm (predtým to bolo maximum), 204 k a 470 Nm.
Prevodovky sú šesťstupňový manuál (teraz s lankovým pohonom) alebo bývalá šesťstupňová „automatická“. Ani sedemstupňová hydromechanika Jatco (ako má Navara), ani osemstupňový „automat“ Aisin (ako Pajero Sport) pickupy nedostali. Najzákladnejšie Tritony majú pohon zadných kolies, ďalšou úrovňou je pohon všetkých kolies Easy Select a drahé verzie majú pohon Super Select 4WD-II.
Ide o ďalšiu iteráciu permanentného pohonu všetkých kolies s možnosťou deaktivácie prednej nápravy. Je nainštalovaný stredový diferenciál s obmedzenou svornosťou, ktorý štandardne rozdeľuje ťah v pomere 40:60 (v prospech zadnej nápravy), ale má tvrdú uzávierku. K dispozícii je podraďovanie a päť režimov elektroniky jazdy v teréne. Novinkou je systém AYC (Active Yaw Control), ktorého meno je známe zo super sedanov Lancer Evolution. V teréne spomaľuje vnútorné predné koleso, aby sa zmenšil polomer otáčania.
Ďalšou dôležitou novinkou je elektrický posilňovač riadenia, ktorý umožnil zavedenie adaptívneho tempomatu s funkciou udržiavania v jazdnom pruhu (plus množstvo ďalších asistentov). Pravda, to všetko sa predpokladá len pre pikapy s najsilnejším, 204-koňovým turbodieselom. Lacnejšie verzie majú stále hydraulický posilňovač riadenia a sú bez takejto elektroniky.
Predaj nových Tritonov v Thajsku by sa mal začať čoskoro. Postupne sa rozšíria aj exportné trhy. A začiatkom roku 2024 sa L200 vráti na japonský trh, kde bol pred dvanástimi rokmi odstránený pre nízky dopyt. V príprave je aj elektrický Triton, zatiaľ čo SUV novej generácie súvisiace s Mitsubishi Pajero Sport sa očakáva až v roku 2025.