Aktualizovaná trieda G a novinky z čínskeho autosalónu. Čo sa udialo v motoristickom svete?
3. januára 2023Objavili sa podrobnosti o plánovanej modernizácii SUV Mercedes – Benz triedy G, ktoré sa v súčasnej podobe vyrába od roku 2018. Hlavnou technickou novinkou bude nové srdce verzie G 500. Motor V8 4.0 biturbo (422 k) bude nahradený radovým šesťvalcom podobného výkonu. Motor V8 zostane len vo variante AMG. Taktiež všetky motory (vrátane dieselov) dostanú 48-voltový štartér-generátor. Zmeny v exteriéri a interiéri budú sotva badateľné. Debut aktualizovanej rodiny sa očakáva o rok a zároveň by mal byť uvedený na trh sériový elektrický Mercedes-Benz EQG s výkonom približne 600 koní.
Nissan si zaregistroval americký obchodný názov Infiniti QX65. Neexistuje žiadne oficiálne vysvetlenie, ale s najväčšou pravdepodobnosťou je určené pre skrátenú dvojradovú verziu SUV QX65 (na obrázku), ktoré bolo predstavené na jar tohto roku. Je nepravdepodobné, že SUV bude mať siluetu podobnú kupé, pretože hovoríme o spolužiakovi modelov Lexus RX alebo Mercedes GLE. Ale takéto SUV sa objaví až za pár rokov.
Mnoho nových produktov pred pár dňami debutovalo na autosalóne v Guangzhou. Napríklad spoločný podnik Dongfeng-Nissan predstavil hybridnú verziu crossoveru Venucia V-Online s dĺžkou 4562 mm. Štandardný 1,5 turbo motor pre model je doplnený elektromotorom, deklarovaná priemerná spotreba paliva je 4 l / 100 km, je možné dobíjať batériu zo zásuvky, ďalšie detaily však zatiaľ nie sú. Navonok sa hybrid od základného crossoveru líši inými nárazníkmi.
V rovnakom čase debutoval koncepčný automobil Venucia Ve, postavený na sľubnej elektrickej platforme V-π, ktorú Dongfeng a Nissan vyvíjajú špeciálne pre čínsky trh. Zatiaľ je známe len to, že táto platforma bude mať 800-voltový elektrický systém a nabíjačku s veľmi vysokým výkonom. Prvý sériový model na tomto podvozku sa očakáva v roku 2024.
Na autosalóne v Guangzhou boli predstavené pickupy Great Wall Shanhai Poer. Tento model vznikol na rovnakej platforme ako SUV Tank 500 a debutoval už v lete, vtedy však bola predstavená iba titulná verzia s benzínovým biturbo motorom V6 3.0 (354 k, 500 Nm). Teraz debutoval variant s novým štvorvalcovým turbodieselom 2.4, ktorý produkuje 184 koní a 480 Nm. Všetky pick-upy majú deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies. Ceny v Číne začínajú na 33 000 dolároch, zatiaľ čo benzínová verzia stojí minimálne 38 000 dolárov.