Test: Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 7DCT. Vyzerá Fastback len dobre, alebo je aj praktický?

Test: Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI 7DCT. Vyzerá Fastback len dobre, alebo je aj praktický?

28. februára 2019 0 Od Ľuboš Surovič

Ak nemáš rád čítanie, tak kľudne si pozri video. Test je nižšie. 

 

Keď americký automobilový dizajnér Michael Fink navrhol Mercedes-Benz CLS, tak automobilový svet bol v šoku. Coupe a štyri dvere? Snáď sa zbláznil! Lenže tieto vozidlá sa predávajú veľmi dobre a preto začali aj ostatné automobilky vyrábať štvordverové coupe. Avšak automobilka Hyundai posunula latku o niečo ďalej. Priniesla na trh nádherný, dostupný a hlavne päťdverový fastback. Ako teda jazdí? Bude zvažujúca strecha obmedzovať užívanie vozidla? Na to sa pozrieme.
Test Hyundai i30 Fastback

V porovnaní s klasickým Hyundai i30 získa i30 Fastback modernú plastickú chirurgiu v prevedení kupé. Predná časť je skoro rovnaká, teda až na masku. Tá je o pár mm nižšia než má hatchback. Avšak to pravé orechové začína pri pohľade z boku. Zvažujúca sa strecha a športovo navrhnutá zadná časť vyzerá naozaj pekne. Na ten zadok sa môžeš pozerať neustále a neprestane ťa to baviť.

Fastback je pekný, ale jazdí dobre?

Dedo mi hovoril, že krása nie je všetko. Žena by mala vedieť navariť aj oprať. To isté platí aj o autách. Jedna vec je nádherný dizajn, ale druhá vec sú jazdné vlastnosti, komfort a pôžitok z jazdy.
Jazda na i30 Fastback je príjemná. Nerovnosti žehlí dobre, ale väčšie priečne nerovnosti bolo cítiť. Na vozidle boli obuté 18″ disky z ľahkých zliatin, takže to bude asi príčina. Tlmiče neprenášajú do interiéru žiadne nežiaduce zvuky, ale o hluku z pneumatík sa to povedať nedá. Tie vo vyšších rýchlostiach dávajú o sebe vedieť. Už keď sme pri vyšších rýchlostiach, tak si prejdeme jazdné vlastnosti pri rýchlejšom tempe. Podľa mňa je pri rýchlejšej jazde a aj v zákrutách Fastback istejší než Hatback. Riadenie v režime Sport stuhne a vedie auto tam kam potrebujem. Podvozok v zákrutách auto pekne podrží bez zbytočne veľkých náklonov. Brzdy sa dobre dávkujú a tomuto auto úplne postačujú aj pri rýchlejšej jazde. Dokonca aj pri maximálnej rýchlosti auta (niečo cez 200 km/h) si môžeš byť istý, že ťa v kritickej situácii podržia. Jedine väčšie mínus je, že pri rýchlosti 180 km/h auto začína na ceste jemne plávať a keď sa diaľnica začne točiť, tak to prekáža. No pravdepodobne väčšina ľudí nejazdí tak rýchlo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motor s prevodovkou sú jedna ruka

Pod kapotou testovacieho kúsku bol prepĺňaný zážihový agregát 1,4 T-GDI s výkonom 103 kW (140k). Výkon posiela na predné kolesá cez 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku 7DCT. Musím povedať, že motor s prevodovkou si rozumie. Pri bežnej jazde prevodovka radí hladko a motor drží v nižších otáčkach, ale motoru to vyhovuje. Ak šofér potrebuje normálne zrýchliť, tak prevodovka hladko podradí a motor pekne potiahne vozidlo vpred. Lenže i30 Fastback má aj režim Sport, ktorý je cítiť lepšou odozvou na plyn. Prevodovka sa snaží v tomto režime držať nižšie stupne a vytočiť motor do maxima. Musím povedať, že na prvý a druhý prevodový stupeň dokáže motor krásne zatlačiť do sedadla. Ďalej už je zrýchlenie citeľne do 160 km/h.
Určite ťa bude zaujímať aj spotreba. Tá sa pohybuje od 6 do 11 l/100 km. Na okreskách pri predpisovej jazde je spotreba 6 l/100km. V meste sa pohybuje okolo 7 l/100km. Záleží podľa toho akú má šofér ťažkú nohu. Najvyššiu spotrebu počas testu sa nám podarilo dosiahnuť 11 l/100km. Ale to musíš motor stále točiť niekde v zákrutách. Mimochodom pri veľmi rýchlom diaľničnom tempe je spotreba málo nad 10 litrov, čo si myslím, že je málo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér

Prvé pocity po nasadnuti do Fastbacku boli dosť vzrušujúce, ale zároveň aj znepokojujúce. Fastback má klasický interiér ako hatchback. Má trošku športovejšie tvarované sedačky, ktoré boli trošku tvrdšie. Ale po pár hodinách jazdy sme nedali na ne už dopustiť. Sú jednoducho pre to auto stvorené ako Medveď k Medu.
I30 Fastback má dobrý posed. Nie je nízky ani vysoký. Elektrické nastavenie bedrového kĺbu je štandardné pre všetky modely.

Pokiaľ ide o infotainment, tak v testovanom kúsku bol 8″ dotykový displej s GPS, Bluetooth, Android Auto, Apple CarPlay, atď. Pokiaľ ide o materiály, tak tie sú kvalitné.

Priestorová praktickosť

Toto je zvyčajne oblasť, v ktorej tradične trpia päťdverové „kupé“. Napriek tomu je i30 Fastback skutočne celkom praktický. Priestor na hlavu môže byť pre vyššie osoby trochu obmedzený, ale my nižšieho vzrastu (175-180 cm) sme mali priestoru dosť. Horšie to už je s nastupovaním. Kvôli nižšej streche je nastupovanie ťažšie. Do testovacieho vozidla si skúsil sadnúť 80 ročný pán, ale do auta si nesadol. Prekážal mu nízky strop.
Zatiaľ čo kufor je v skutočnosti väčší ako v i30 hatchback, tak je menej praktický. Avšak to neznamená, že by sa do Fastbacku nič nezmestilo. Dokázali sme sa na chatu pobaliť štyria ľudia vrátane techniky na natáčanie. Dokonca aj drevo na kúrenie odvezieš. Keď porovnáme Fastback a hatchback, tak Fastback má objem 450 litrov a hatchback 395 litrov. Rovnako ako hatchback , tak aj i30 Fastback má štandardne rozložiteľné zadné operadlá 60/40, ale to je rozsah jeho výbavy ; zadné sedadlá sa nedajú posúvať podobne ako v prípade modelu Honda Civic . Na všetkých modeloch je otvor uprostred zadných sedadiel na prevoz lyží.

Na záver

Fastback našu redakciu tak veľmi ohúril. Považujeme toto auto za najkrajší Hyundai, ale zároveň aj za najkrajšie dostupné auto. Cena testovaného vozidla bola niečo cez 22 000€. Za tieto peniaze dostane zákazník veľmi krásne auto, Full LED svetlá, automatické diaľkové svietenie, systém držania v jazdnom pruhu, systém núdzového brzdenia, automatickú prevodovku, automatickú klimatizáciu a mnoho ďalšieho. Základná verzia i30 Fastback začína na sume 16 090€. Samozrejmosťou je päť ročná záruka bez obmedzenia kilometrov.
Ak nevozíš v aute dva kočíky alebo veľké veci a hľadáš nové auto, tak určite choď vyskúšať Hyundai i30 Fastback.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.