Pozrime sa detailnejšie na Aurus Senat S600 Cabrio.

Pozrime sa detailnejšie na Aurus Senat S600 Cabrio.

11. mája 2019 0 Od Ľuboš Surovič

Aurus Senat S600 Cabrio je úplná novinka. Toto vozidlo mohla verejnosť prvýkrát vidieť na vojenskej prehliadke, ktorá sa uskutočnila pred pár dňami v Moskve. Kabriolet Aurus bol vyrobený na žiadosť ruského ministerstva obrany práve kvôli vojenským prehliadkam. Nahradil tak staršie kabriolety ZIL, ktoré už mali dizajn podobný vozidlám 70. rokov.

Aurus Senat S600 kabriolet

Aurus Senat Cabrio stojí na modulárnej platforme, na ktorej sú postavené všetky vozidlá Aurus. Vývoj a výroba trvala dva roky a celé to zaplatilo ministerstvo obrany v Rusku. Dĺžka kabrioletu je rovnaká ako v prípade sedanu, teda presne 5 630 mm. vďaka zachovaniu rovnakej dĺžky sú dvere dlhšie a predné okno je šikmejšie nahnuté.

Keďže odstránenie torznej tuhosti malo vplyv na torznú tuhosť, tak vozidlo získalo ďalšie zosilňovače v prahoch a podlahe. Taktiež kabriolet má zníženú svetlú výšku o 20 mm (svetlá výška 180 mm). To kvôli lepším jazdným vlastnostiam, ale aj kvôli lepšiemu vzhľadu. Tu je potrebné pripomenúť, že svetlá výška sedanu je preto tak vysoká, lebo SUV Komendant používa rovnakú platformu.

Textilná strecha na kabriolete je najväčšia textilná strecha použitá na moderných kabrioletoch. Za 30 sekúnd sa dokáže rozložiť a zložiť. Vyrobila ju na objednávku fínska spoločnosť Valmet Automotive. Táto firma patri medzi najlepších výrobcov textilných striech pre vozidlá a preto bolo vyrobená vo Fínsku a nie v Rusku.

Kvôli zložitosti výroby vonkajších dielov a nedostatku času sú všetky vonkajšie diely vyrobené z uhlíkových vlákien. Aurus tvrdí, že na výrobu vonkajších dielov z plechu alebo ocele sú potrebné lisovacie stroje. Tie treba vyrobiť alebo kúpiť, čo je nákladné alebo zdĺhavé. Okrem toho, že uhlíkové vlákna ušetria čas, tak sú aj ľahšie. Vďaka tomu bola ušetrená váha mohli sa použiť výstuhy na zachovanie torznej tuhosti.

Interiér kabrioletu je rovnaký ako má sedan. Avšak vozidlá určené pre vojenskú prehliadku nemajú pravé predné sedadlo. Namiesto neho sú tam mikrofóny. To kvôli tomu, aby mohol vojak stáť a hovoriť do mikrofónov. Taktiež tieto vozidlá nemajú ani multimediálny systém. Na vojenskú prehliadku nie je potrebný, ale sériové kabriolety dostanú multimediálny systém.

Pod kapotou sa nachádza štandardný dvakrát preplňovaný 4,4 litrový osemvalec s výkonom 598 koní.O prenos pohonu sa stará 9-stupňová automatická prevodovka . Zaujímavosťou je, že medzi prevodovkou a motorom je umiestnený ešte elektromotor s výkonom 40 koní. Kabriolet môže oproti sedanu jazdiť aj čisto na elektrický pohon do rýchlosti 20 km/h. Také riešenie použili inžinieri práve kvôli plynulosti jazdy pri prehliadke.

Do sériovej výroby by sa mal dostať Aurus Senat S600 až v roku 2021. Sériová verzia nebude mať pravdepodobne karosárske diely z uhlíkových vlákien. Samozrejme dostane multimediálny systém a sedadlo spolujazdca.

Hyundai i30 Fastback N Performance

Na autosalóne v Ženeve sme sa pozreli na Putinovu limuzínu Aurus Senat S700 a na sedan Senat S600. Pozri si videa nižšie. Galériu kabrioletu nájdeš na konci článku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Foto: drom.ru