Nové BMW radu 1 bolo predstavené. Pohon zadných kolies je už minulosťou.

Nové BMW radu 1 bolo predstavené. Pohon zadných kolies je už minulosťou.

27. mája 2019 0 Od Ľuboš Surovič

BMW radu 1 bolo vždy takou čiernou ovcou v triede hatchbackov a to v dobrom slova zmysle. Však zatiaľ čo iné hatchbacky majú priečne uložený motor s pohonom prednej nápravy, tak BMW radu je malo pozdĺžne uložený motor s pohonom zadných kolies. Dokonca v ponuke bol aj radový šesťvalec s výkonom 340 koní. V podstate sa jednalo o tradičné BMW, ale tradícia sa končí. Mníchovská automobilka predstavila úplne nový rad 1.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zvyčajne keď automobilka predstaví nový model, tak jeho rozmery narastú. Lenže v prípade nového radu 1 je to práve naopak. Vďaka priečne uloženému motoru a pohonu všetkých kolies je novinka kratšia o 5 mm (4 319 mm), vyššia o 13 mm (1 434 mm) širšia o 34 mm (1 799 mm). Rázvor kolies sa zmenšil o 20 mm (2 670), ale netreba smútiť, že novinka je menšia. Vo vnútri ponúkne o 33 mm viac miesta na nohy pre cestujúcich vzadu, na hlavu majú o 19 mm viac miesta a na šírku majú o 42 mm viac miesta. Batožinový priestor je teraz širší o 67 mm a jeho objem sa zvýšil o 20 litrov. Teraz má objem 380 litrov a po sklopení sedadiel sa zvýši na 1 200 litrov.

Po dizajnovej stránke sa „jednotka“ zmenila a od predchádzajúcej generácie ju rozoznáš ihneď. Na prednej strane sú nové veľké ladvinky a príplatkové Full LED svetlá s novou grafikou. Pri pohľade z boku si môžeš všimnúť krátku kapotu, 19″ elektróny (v základe 16″) a celkovú siluetu, ktorá sa podobá na väčšinu moderných hatchbackov. Na zadnej strane sú nové LED svetlá a plnohodnotná koncovka výfuku, poprípade dve. Záleží od verzie.

Interiér je taktiež úplne nový. Palubná doska je podobná novým modelom BMW. Nájdeme na nej 10,25″ displej s infoteimentom a 10,25″ digitálny prístrojový štít. V základe bude 8,8″ dotyková obrazovka. Luxus v interiéri zvyšuje aj ambientné osvetlenie a vo verzii M135i sú brutálne dvojfarebné športové sedačky.

V ponuke motorov nájdeme základnú verziu 118i s preplňovaným 1,5 litrovým trojvalcom s výkonom 140 koní a krútiacim momentom 220 Nm. Na stovku sa táto verzia dostane za 8,5 sekundy a udávaná priemerná spotreba je 5-5,7 l / 100 km. Ďalej v ponuke bude 1,5 litrový diesel 116d s výkonom 116 koní a krútiacim momentom 270 Nm. O niečo väčšie 2,0 litrové diesle budú 118d s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 350 Nm. Na vrchol dieslov sa dostáva 120d xDrive s výkonom 190 koní a krútiacim momentom 400 Nm.

Novinka bude mať v ponuke 6-stupňovú manuálnu a 7-stupňovú automatickú prevodovku pre trojvalce. Pre štvorvalce bude v ponuke 8-stupňový automat.

Na absolútny vrchol sa dostáva verzia M135i xDrive s preplňovaným 2,0 litrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 306 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Poháňané sú obidve nápravy cez 8-stupňovú automatickú prevodovku a stovku zvládne za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Neskôr pribudne do ponuky aj verzia M135i xDrive M Performance, ktorá zvládne stovku za 4,7 sekundy. Okrem toho dostáva táto verzia lepšie brzdy M Performance a brutálny dizajn s karbónovými doplnkami. V interiéri je športový volant čalúnený Alcantarou a LED osvetlenie z dverí s nápisom M Performance. Mimochodom všetky aerodynamické doplnky sú funkčné a zlepšujú prítlak.

Hyundai i30 Fastback N Performance

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nové BMW radu 1 príde do predaja na jeseň tohto roku. Oficiálne bude predstavené 25. júna na podujatí NextGen v Mníchove. Mimochodom na tomto podujatí bude predstavený aj rad 8 Gran Coupe.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.