McLaren odhalil nástupcu legendy F1. Volá sa Speedtail.

McLaren odhalil nástupcu legendy F1. Volá sa Speedtail.

27. októbra 2018 0 Od spiatocka.sk

V deväťdesiatych rokoch minulého storočia bol McLaren F1 bol považovaný za najlepší, najžiadanejší a najrýchlejší automobil na svete. Dokonca aj dnes sú vlastnosti tohto superšportu, ktorý vyvinul britský závodný inžinier Gordon Murray dychberúce. Tento McLaren poháňal atmosférický dvanásťvalec s výkonom 627 koní. Maximálna rýchlosť bola 371 km/h a stovku zvládol za 3,9 sekundy. V tej dobe to bolo neskutočne rýchle auto. V podstate aj dnes. Neskôr, teda v roku 2013 prišiel na trh hybridný hyperšport McLaren P1, ale pod tlakom silnej konkurencie sa stratil.

McLaren Speedtail vstupuje na trh v oveľa horšom čase v akom prišiel F1. Dnes je konkurencia naozaj obrovská. Však v dnešnej dobe máme v ponuke Bugatti Divo, Aston Martin Vaklyrie, Hennessey Venom F5, Mercedes-AMG Procject One a množstvo ďalších automobilov. Aby mohol nový hyperšport prekonať takú konkurenciu musel by prekonávať zákony fyziky, ale tie Speedtail neprekonáva. Avšak bude patriť k tým najlepším.

Ak sa posadíme do interiéru nového hyperšportu, tak si môžeš všimnúť trojicu sedadiel, pričom šofér sedí uprostred. Šoféra obklopi päť z displejov, z toho dva sú namiesto spätných zrkadiel. Volič prevodovky nájdeme netradične v strope a slnečné clony by sme márne hľadali. Zraz pred slnkom budú chrániť elektrochromatické časti v čelnom skle.

Takmer celé telo Speedtailu je vyrobené z uhlíkových vlákien, ktoré sú zmiešané s titánovov drťou. Použitie drti zvyšuje pevnosť kompozitného materiálu. Taktiež to umožňuje použiť tenšie a ľahšie diely. Nový hyperšport tiež používa aktívne aerodynamické prvky, ktoré nemajú medzery. Kvôli lepšej aerodynamike majú predné kolesá statické štíty, ktoré umožňujú vzduchu lepšie prúdiť a tým pádom sa nevytvára výr. Presný koeficient nám automobilka žiaľ neoznámila.

McLaren nám tiež neoznámil aký motor Speedtail bude používať. Jedine čo vieme je, že celý bude z hliníka a jeho maximálny výkon spolu s elektromotorom bude 1 050 koní. S váhou 1 430 kg zrýchli na 300 za 12,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 403 km/h. S takou maximálnou rýchlosťou nebude nový hyperšport najrýchlejší na rovine, ale na okruhu možno áno. Priznajme si, že rýchlosť nad 400 km/h je už zbytočná.

Celkovo bude vyrobených 106 kusov, pričom jeden bude stáť 1,7 milióna libier bez dane. Prvé dodávky vozidiel k zákazníkom budú realizované na začiatku roku 2020. Mimochodom všetky autá sú už predané.