Faceliftovaný Volkswagen Passat sa vzhľadom veľmi nezmenil, no po technickej stránke áno.

Faceliftovaný Volkswagen Passat sa vzhľadom veľmi nezmenil, no po technickej stránke áno.

6. februára 2019 0 Od Ľuboš Surovič

Volkswagen Passat sa vyrába už od roku 1973 a vyrobilo sa celkovo 30 miliónov kusov. Tiež je Passat aj najpredávanejšie vozidlo v triede. Minulý rok sa v Európe predalo 154 074 kusov. Pre porovnanie Superbov bolo v Európe predaných 74 697 a Insignií bolo predaných 67 424 kusov. Obľúbený Volkswagen nemá teda dôvod na odchod, aj keď sa o tom minulý rok špekulovalo. Jediná zmena je, že výroba Passatu sa premiestni do Českej Republiky. Presnejšie do mesta Kvasiny, ale poďme sa venovať už faceliftu.

VW Passat

Aktualizáciu Passatu nie je na prvý pohľad vidieť. Nový dizajn dostal nárazník, predná maska a svetlomety, ktoré môžu byť za príplatok matricové LED svetlá s názvom IQ.Light. Nový nárazník a LED svetlá sú aj na zadnej strane. Taktiež vzadu sa premiestnil nápis Passat pod logo VW. Na bočnej strane sa zmenili len elektróny, ktoré môžu mať 17 až 19 palcov. Do ponuky pribúdajú nové odtiene farieb Lapiz Blue, Bottlegreen a Sandgold. Na ulici teda pravdepodobne uvidíme viac farebných Passatov.

V interiér sa tiež veľa zmien neodohralo. Nový je multifunkčný volant a dotykový displej na stredovej konzole, ktorý môže mať 6,5; 8 alebo 9,2 palca. Nesmiem zabudnúť ani na nový multimediálny systém MIB3, ktorého súčasťou je slot na SIM kartu a WiFi hotspot. Nový systém má byť intuitívnejší a má sa lepšie ovládať hlasom. Do ponuky pribudne nový virtual kokpit, ktorý má vyššie rozlíšenie a lepší jas. Hodiny uprostred palubnej dosky už budeš po facelifte hľadať márne. Namiesto nich je podsvietený nápis Passat a tlačidlo výstražných smeroviek. Zmenená je aj ponuka čalunenia a dekoračných prvkov. To je z interiéru všetko.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V rámci bezpečnostnej výbavy musím spomenúť najzaujímavejšiu novinku a tou je systém Travel Assist. Tento systém umožňuje autonómnu jazda na úrovni SAE2 do rýchlosti 210 km/h. Taktiež Travel Assist dokáže sám zrýchlovať, zatáčať a spomaľovať. Šofér musí stále držať volant. Ak tak neurobí, tak po 10. sekundách začne vozidlo vydávať zvukový signál a ak aj vtedy šofér nereaguje, tak vozidlo zastaví na bezpečnom mieste. Príplatkové adaptívne tlmiče boli prekonfigurované a posilňovač bŕzd je po novom elektromechanický.

V ponuke motorov budú vznetové aj zážihové agregáty. Všetky sú vybavené filtrom pevných častíc. Zážihové agregáty v ponuke budú 1,5 TSI s výkonom 150 koní a 2,0 TSI s výkonom 190 alebo 272 koní. Vznetové agregáty budú 1,6 TDI s výkonom 120 koní a 2,0 TDI s výkonom 190 alebo 240 koní. Pribudol aj nový diesel 2,0 TDI EVO, ktorý selektívny neutralizátor oxidu dusíka. Samozrejmosťou je aj verzia GTE zložená z 1,4 TSI a elektromotoru so spoločným výkonom 271 koní. Na čisto elektrický pohon dokáže prejsť 55 km. Všetky agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6d. V ponuke bude pohon predných a pohon všetkých kolies 4Motion, taktiež aj manuálna alebo automatická prevodovka DSG.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Oficiálny debut prebehne na autosalóne v Ženeve už o mesiac. Vtedy Volkswagen zverejní kompletné informácie o novinke. Predaj by mal začať v lete tohto roku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.