Evolúcia kombíkov Lada, poznáš všetky?

Evolúcia kombíkov Lada, poznáš všetky?

8. októbra 2017 0 Od spiatocka.sk

V Rusku sa už začala výroba kombíku Lada Vesta SW. Na našom trhu zatiaľ ešte nieje v ponuke. No teraz sa pozrieme aké kombíky mala Lada doteraz v ponuke.

 

Vaz 2102

2102 je prvý kombík od Lady. Vznikol v roku 1971 a bol v predaji do roku 1988. Za tú dobu sa predalo skoro 700 000 kusov. Kombík stojí na základe Fiat Familiare.

 

Lada 1200 Airport Escort Service 

V Maďarsku bola Lada obľúbená. Výnimkou neboli ani verejné služby. Od roku 1973 slúžila Lada 1200 na letiskách v Maďarsku. Kombíky slúžili až do roku 1985.

 

Vaz 2801

Vaz 2801 elektricky poháňané dvojmiestne vozidlo. Jeho experimentálna výroba sa začala v rokoch 1981 a spolu bolo vyrobených 47 kusov. Na rozloženie ťažkých batérií je v aute integrovaný špeciálny hliníkový rám.

 

Vaz 2104 (Lada 2104)

S príchodom nového modelu 2105 vznikla potreba kombíku. Preto v roku 1984 prišiel na trh Vaz 2104. Do roku 1988 bol v predaji Vaz 2102 a 2104 súčasne.

 

Lada Signet Wagon

Táto Lada bola určená pre západný trh. Napríklad v Kanade dostala názov Signet Wagon. Oproti ruskej verzii má kanadská disky z ľahkých zliatin, bočné smerovky vpredu aj vzadu, strešné nosiče a zaujímavé lakovanie.

 

Vaz 21045

Na konci 90. rokov sa objavila naftová verzia modelu Vaz 21045. Pod kapotou bol 1,5 litrový atmosférický vznetový motor s výkonom 53 koní.

 

Vaz 2104 „taxi“ 

V roku 2002 boli na moskovskej výstave predstavené dve vozidlá pre jednu taxislužbu. Jednalo sa o predĺžené 2104 a 2105 s predĺženým rázvorom.

 

Lada 2111

Lada 2104 už stárla a trebalo novší kombík. Nástupcom je Lada 2111. Tento model bol predstavený v roku 1997 a vyrábal sa do roku 2009. Za ten čas sa vyrobilo skoro 300 000 kusov.

 

Lada 111 Tarzan 2

Tarzan 2 je umiestnený na ráme a podvozku z Lada Niva. Auto sa vyrábalo od roku 1999 do 2006.

 

Lada 111 GTi 2,0 

V roku 2001 sa na autosalóne v Moskve objavila zaujímavá Lada. Jedná sa o 111 s pohonom všetkých kolies a nezávislým zavedením kolies. Pod kapotou bol benzínový dvojliter s výkonom 150 koní. Bohužiaľ auto sa nedostalo do výroby.

 

Lada Antal 2

Antal 2 je v podstate Lada 111 s pohonom na palivové články na báze vodíka a vzduchu. Vodík bol skladovaný v nádobách pod tlakom 400 atmosfér. Na jedno natankovanie zvládne prejsť 350 kilometrov a elektromotor produkuje 90kW.

 

Lada 2151

V roku 2002 bol predstavený koncept Lada 2151. Pod kapotou bol 1,7 litrový benzín z Nivy. Bohužiaľ do výroby sa táto Lada nedostala.