Test: Volkswagen Arteon 2,0 TDI, nie je to drahší Passat

Test: Volkswagen Arteon 2,0 TDI, nie je to drahší Passat

25. júla 2017 0 Od Ľuboš Surovič

Auto na test zapožičala spoločnosť Boat a.s.

V roku 2008 sme mohli spoznať novinku od VW model Passat CC. Jednalo sa o štvordverové coupe, ktoré bolo o niečo vyššie ako Passat a nižšie ako Phaeton. Ja ako vtedajší mladík, som vnímal CC ako neskutočnú nádhera a chcel som ho vždy skúsiť. Ale mal som smolu, pretože som ešte nemal vodičský. V roku 2012 zmizol z názvu Passat a ostal len Volkswagen CC. Lenže CC je už o päť rokov staršie a je čas na náhradu. Náhradník nesie meno Arteon. A aký je? To si spolu prejdeme.

Dizajn Arteonu je naozaj vydarený. Ja si osobne myslím, že sa jedná o najkrajší Volkswagen za posledných pár rokov a s dizajnom Passatu nemá nič spoločné. Skús si odmyslieť logo VW a pozri sa na foto ešte raz. Úplne iné auto. Pohľad na zvažujúcu sa strechu pripomína skôr A7. Nízko položené svetlá integrované do rebrovania prednej masky a zvažujúca sa kapota dolu k svetlám. Toto všetko pridáva na dynamickom, ale aj elegantnom vzhľade. O dizajne exteriéru by sa dalo písať do nekonečna.

V interiéri už to tak nieje. Ten je totožný ako v Passate. Ak máš väčší postreh ako ja, kľudne nejaký rozdiel napíš do komentu. Na palubnej doske je priečne rebrovanie, 9,2″ displej a klasické ovládanie klimatizácie. Nesmiem zabudnúť ani na virtuálny kokpit, ktorý sa mi veľmi páči. Má dobré rozlíšenie, je viditeľný aj keď mi naňho svieti slnko a môže zobrazovať množstvo informácií. Škoda, že nebolo viac času sa sním pohrať. Taktiež aj stredový displej reaguje ihneď na dotyk a je rýchly. No a tu ma napadá dilema. Načo by inžinieri menili niečo, na čo sú ľudia zvyknutý. Ak niekto vlastní VW a bude si chcieť kúpiť Arteon, tak v interiéri bude ako doma a navonok bude mať krásny netradičný „wagen“.

Už keď sme pri interiéri, tak si spolu prejdeme koľko tu je miesta. Arteon má o 46 mm dlhší rozvor ako Passat. No o 4 mm kratší ako Superb. Preto je vo vnútri miesta veľa. Aj keď sa zvažuje strecha miesta je dostatok. Jedine, že by si dozadu sadol basketbalista. Ten by mohol mať problém. Batožinový priestor má objem 563 litrov. Dosť bolo už exteriéru a interiéru, prejdeme radšej k jazde.

Arteon je rýchle, komfortné auto. Vďaka dlhšiemu rázvor je vo vysokých rýchlostiach úplne stabilný. Do zákrut sa ženie s úplnou ľahkosťou a určite nebude na ceste medzi poslednými. Pri športovej jazde by som privítal tuhšie riadenie. Na testovacom kúsku bolo na môj vkus riadenie preposilované. Tiež ak má rád niekto športovú jazdu, zvolil by som silnejší agregát ako 110 kW. Arteon vyšší výkon určite hravo zvládne. Avšak „arťák“ je aj komfortný. Vďaka nízkemu koeficientu odporu vzduchu je vo vnútri ticho. Jedine čo počuť je jemné pradenie naftového motora. Nerovnosti taktiež filtruje super a zvuk z tlmičov sa prenáša do kabíny minimálne. Celkovo by som Arteon nazval komfortnejšim autom ako Passat.

2,0 TDI 110kW s prevodovkou DSG sa úplne hodí na komfortnú jazdu a hltanie diaľničných kilometrov. Má pekný ťah odspodu, v interiéri niesu cítiť žiadne vibrácie, prevodovka plynulo radí a pri predbiehaní ponúkne dostatočný výkon. Úplne ideálna voľba na manažérske auto. Lenže ak sa aj manažér rád zabáva na ceste, určite by bola lepšia výkonnejšia verzia. Ale to som už spomenul vyššie.