Test: Lada Vesta, priestrannosť je jej tromf

Test: Lada Vesta, priestrannosť je jej tromf

4. apríla 2017 0 Od Ľuboš Surovič

Auto na test zapožičala spoločnosť LADA & Mahindra Dealer.

Keď niekomu poviem, že som skúsil Ladu, väčšina ma hneď vysmeje načo sa vozím na tak starom aute. Veľa ľudí ani nevie, že Lada stále vyrába autá. Ani sa niet čomu čudovať. U nás sa moc nepredávajú a na cestách vidieť Ladu je rarita. Lenže Vesta sa toto chystá zmeniť.

Ruský sedan stojí na novo vyvinutej platforme B/C s rázvorom náprav 2 655 mm. V ponuke je zatiaľ iba jeden motor a to atmosféricky 1,6 litrový štvorvalec produkujúci 106 koní a 148 Nm. Poháňaná je výlučne predná náprava cez 5-stupňovú manuálnu alebo robotizovanú prevodovku.

Priestor a komfort je jej plus

Už keď sadám do vnútra ma zaujme pekné čalunenie sedačiek s hnedým vzorom a priestranný interiér. Toho miesta je tu na rozdávanie. Na spolujazdcovu sedačku si komfortne sadol 195 cm vysoký chlap a zaňho sa posadil ďalší 180cm vysoký. No prekvapivo aj vzadu mal dostatok miesta na nohy aj hlavu. Čo na tak malé auto je super. Keď porovnám Vestu s Tipom, tak Vesta je skoro o 10 cm kratšia a užšia.

Okrem priestrannosti môžeme v interiéri očakávať na svoju triedu kvalitne spracované plasty, automatickú klimatizáciu, elektrické okná a zrkadlá, vyhrievané predné sklo, navigáciu, cúvaciu kameru atď. V Lade nájdeme všetko, čo v každom inom modernom aute.

Kufor má objem 480 litrov. Je to síce o pár litrov menej ako u konkurencie, na druhej strane ruský sedan ponúkne oveľa viac miesta pre cestujúcich. Samozrejmosťou je možnosť sklopenia sedadiel, ktoré sa sklápajú jednoduchým potiahnutím páčky na sedačke hore.

 

 

Ruska má radšej pohodovú jazdu

Jazda s ruskou dievočkou je čisto o pohode, komfortne a kľude. Naše slovenské nerovnosti zvláda vynikajúco. Dokonca keď som dievočku Vestu zobral na jednu poriadne rozbitú cestu a ona nemala problém. Všetko filtruje perfektne a do kabíny sa prenáša len trochu zvuku s tlmičov. S veľkou svetlou výškou bude určite Vesta aj dobrým spoločníkom pri ceste na ryby, chatu, ale aj pri výjazde na vysoký obrubník v meste. Z komfortnej jazdy uberá robotizovaná prevodovka. Tá pri preradení trhá a je to trochu nepríjemné. Určite bude lepšie siahnuť po manuálnej prevodovke.

Dynamická jazda Veste nevyhovuje. Robotizovaná prevodovka to zasa kazí, radí neskoro a ešte k tomu spomaľuje pri preradení. ESP zasahuje do rýchlej jazdy. Nedovolí mi jazdiť rýchlo v zákrute. Keď ho vypnem, hneď sa zasa zapne. Je to trochu otrava, ale kto bude jazdiť s Vestou rýchlo ako pretekár? Málo kto.

Záver

Novinka z Ruska si určite nájde svojích záujemcov aj u nás. Dokáže svojho majiteľa očariť priestranným interiérom a pohodlnou jazdou. Teda ak odmyslíme robotizovanú prevodovku. Možno niekomu bude vadiť, že je v ponuke iba jeden motor a chýba vznetový agregát. No na bežné využitie atmosferický štvorvalec stačí. Dokonca nebude mať vyššiu spotrebu ako „mini motory“, ktoré má v ponuke konkurencia. Ale ak náhodou je jediný motor v ponuke pre niekoho slabý, o chvíľu by mal pribudnúť 1,8 litrový benzínový štvorvalec.