BMW predstavilo športovú verziu M50i pre X5 a X7.

BMW predstavilo športovú verziu M50i pre X5 a X7.

23. mája 2019 0 Od Ľuboš Surovič

Mníchovská automobilka BMW len pred pár mesiacmi predstavila novú generáciu X5 a nové SUV X7. Avšak tieto SUV-čka nemali v ponuke žiadnu športovú verziu M, ktorá spaľuje benzín. Len dieslovú verziu M50d, ktorú poháňa dieslový 3,0 litrový štyrikrát preplňovaný šesťvalec s výkonom 400 koní. Lenže toto sa mení. Do ponuky čoskoro pribudne X5 M50i a X7 M50i.

BMW X7 M50i

Nové športové verzie bude môcť rozoznať hneď na prvý pohľad. Narozdiel od slabších verzií dostanú väčšie nasávacie otvory na prednom nárazníku, ktorý je športovo tvarovaný. Na bočnej strane si môžeš všimnúť športovo tvarované bočné prahy a 22″ M elektróny. Zadná časť je už trochu suchá s dvoma výfukmi a jemnou napodobeninou difúzora. Chýba tam poriadny športový a drsný nádych, ale nie je to ostré M. Možno nejaký tuzing by to dokázal vylepšiť.

V interiéri vládne tiež športovejší charakter a po nasadnutí do vozidla zistíš, že si vo verzii M50i. Nápisy M nájdeš na športovom M volante, na voliči prevodových stupňov aj na predných prahoch. Tie sú už v základe osvetlené. Určite pri ostrej jazde potešia v interiéri športové sedadlá čalúnené kožou Vernasca.

Presúvame sa asi k tomu najdôležitejšiemu a tým je technika. Pod kapotou oboch vozidiel pracuje 4,4 litrový dvakrát preplňovaný osemvalec s výkonom 530 koní a krútiacim momentom 750 Nm, ktorý je dostupný už od 1 800 otáčok. Výkon sa prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic na všetky kolesá. Vďaka tomu X5 M50i zrýchli na stovku za 4,3 sekundy a X7 M50i za 4,7 sekundy. Obe vozidlá majú obmedzenú maximálnu rýchlosť na 250 km/h. Pri takej ťažkej „krave“ určite poteší aj športový diferenciál M Sport. Však nechceš hneď pri prvom výjazde skončiť v priekope. Tento M Sport diferenciál dokáže spolupracovať so stabilizačným systémom DSC a vďaka tomu je lepšia trakcia v teréne a na ceste.

Zmenou prešiel aj podvozok, ktorý je teraz oveľa športovejšie naladený. Samozrejmosťou sú aj lepšie brzdy M a elektromechanické riadenie Servotronic. V základe nájdeme aj adaptívne tlmiče, pričom X7 má vzduchové adaptívne pruženie. Za príplatok môžu mať obe vozidlá aktívne riadenie, čo umožňuje natáčanie zadných kolies. Pri X7 sa táto vec určite hodí.

Hyundai i30 Fastback N Performance

Na koniec ešte spomeniem celkom nepodstatný údaj. Spotrebu. X5 M50i má udávanú kombinovanú spotrebu 10,5-10,7 litra na stovku. BMW X7 M50i má 10,9-11,1 litrov. Radosť jazdiť. No nie?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.