BMW oficiálne predstavilo nový rad 3, ktorý je ľahší a modernejší

BMW oficiálne predstavilo nový rad 3, ktorý je ľahší a modernejší

2. októbra 2018 0 Od spiatocka.sk

BMW radu 3 je najpredávanejší model automobilky a taktiež je aj najobľúbenejším modelom. Však doteraz sa predalo po celom svete viac ako 15 miliónov kusov BMW radu 3. Preto mníchovská automobilka prináša siedmu generáciu s označením G20.

Nová generácia je postavená na modulárnej platforme CLAR, ktorú automobilka používa takmer pri všetkých modeloch. V porovnaní s predchodcom je „trojka“ o 55 kg ľahšia, ale zároveň narástla takmer vo všetkých smeroch. Na dĺžku „trojka“ narástla o 85 mm (4 709mm), na šírku o 16 mm (1 827mm) a na výšku o 1 mm (1 422mm). Rázvor sa predĺžil o 41 mm (2 851mm), čiže na zadných sedadlách bude viac miesta. Ťažisko vozidla je znížené o 10% a vozidlo si zachovalo ideálne rozloženie hmotnosti 50:50 vďaka použitiu nových materiálov. Torzná tuhosť je zvýšená o 20%. Tiež aerodynamický odborový index CX je 0,23 čo znamená, že rad 3 má najnižší odpor vzduchu v triede.

Po dizajnovej stránke má novinka agresívnejší dizajn a celkovo sa podobá na rad 5. Interiér vozidla je taktiež zmenený oproti predchádzajúcej verzii. Stredový panel je mierne natočený na vodiča. Na vrchu stredového panela je displej s uhlopriečkou od 6,5 do 10,25 palca. Pod ním sa nachádzajú výduchy vzduchu, elegantné ovládanie klimatizácie a nižšie je ovládanie rádia. Na stredovom tunely nájdeme nový volič automatickej prevodovky a nový ovládač iDrive. Všimnúť si môžeš, že tlačidlo štartovania sa premiestnilo na stredový tunel. Za príplatok môže mať nová „trojka“ virtuálny kokpit Live Cockpit Professional s uhlopriečkou 12,3″. V základnej výbave nájdeme v interiéri zvukovo izolačné čelné sklo a ambientné osvetlenie. Zadné sedadlá sú sklopné v pomere 40:20:40 a objem batožinového priestoru je 480 litrov.

Po stránke techniky a asistenčných systémov je novinka zasa o niečo modernejšia. Infotaiment dostáva nový operačný systém BMW Operating System 7,0, ktorý je ešte intuitívnejší. Ovládať sa dá cez displej, ovládač iDrive, gestami, cez volant alebo hlasom. Na palube sa môže za príplatok objaviť inteligentná digitálna osobnosť, ktorá je odborník na vozidlo. Vodič môže inteligentnej osobnosti prideliť vlastné meno alebo sa jej spýtať v akom stave je auto, poprípade ako sa ovládajú asistenčné systémy. BMW plánuje do budúcnosti aktualizovať tento systém. Za príplatok bude tiež k dispozícii blbuvzdorný systém Driving Assistant Plus, ktorý zahŕňa aktívny systém udržiavania rýchlosti, asistent riadenia, varovný systém pre križovatky a mnoho ďalšieho. Tiež bude v ponuke úplne nový head-up displej. Pre tích, ktorí majú problém s parkovaním je k dispozícii plne automatizovaný parkovací asistent. Asistent cúvania ukladá vždy posledných 50m trasy keď ide vozidlo do 35 km/h, aby následne mohol tích 50 m cúvať späť.

Na začiatku predaja bude v ponuke celkovo šesť motorizácií s výkonomi od 150 do 265 koní. S pohonom všetkých kolies xDrive bude na začiatok len verzia 320xd. Neskôr v priebehu budúceho roka pribudne športová verzia M Performance a Plug-in hybrid ePerformance.